Ψηφίστηκε χθες στη Βουλή, με μεγάλη δυστυχώς καθυστέρηση και εσωτερικές αντιφάσεις, ο νόμος για την ίδρυση οργανισμού μουσουλμανικού Τεμένους στην Αθήνα.
Θα διαβάσατε ίσως στις εφημερίδες ότι το ΠΑΣΟΚ τάχθηκε στην Ολομέλεια υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου, αλλά καταψήφισε τα άρθρα 5 και 6. Εγώ ακολουθώντας τη γραμμή αυτή πρόβαλα το ζήτημα της αντισυνταγματικότητας των δύο αυτών διατάξεων που προβλέπουν ότι το Τέμενος διοικείται από 7μελές διοικητικό συμβούλιο στο οποίο μετέχουν δύο μόνον εκπρόσωποι μουσουλμανικών σωματείων και 5 δημόσιοι υπάλληλοι ή επιστήμονες ( άρα κατά τεκμήριο μη μουσουλμάνοι) που διορίζονται από το κράτος. Αυτό το 7μελές συμβούλιο επιλέγει τον Ιμάμη του Τεμένους, ο οποίος τελικά διορίζεται από τον Υπουργό Παιδείας. Το σχήμα αυτό προσκρούει στο άρθρο 13 του Συντάγματος που προστατεύει την θρησκευτική ελευθερία, βασική όψη της οποίας είναι η ελευθερία της λατρείας. Καταρχάς δεν πρέπει να συγχέεται ο Μουφτής που στους νομούς της Θράκης ασκεί για την μουσουλμανική μειονότητα και δικαστικά και διοικητικά καθήκοντα, είναι άρα κρατικός λειτουργός, που διορίζεται από την πολιτεία με τον Ιμάμη που είναι ένας απλός θρησκευτικός λειτουργός.
Το πράγμα είναι πολύ απλό: Θα θέλαμε η νομοθεσία ενός άλλου κράτους με πλειονότητα πληθυσμού μουσουλμανική, να προβλέπει ότι ένας ορθόδοξος ναός ή ένα ορθόδοξο ίδρυμα διοικείται από όργανο με πλειοψηφία που δεν ανήκει στο ορθόδοξο δόγμα και επιπλέον αυτό το όργανο επιλέγει τον ιερέα ή τον επίσκοπο; Οφείλουμε να σεβόμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα και πιο συγκεκριμένα την θρησκευτική ελευθερία χωρίς εκπτώσεις και υστεροβουλίες, χωρίς να προκαλούμε νέες τριβές επιχειρώντας να λύσουμε παλιά προβλήματα και χωρίς να δίνουμε επιχειρήματα που μπορεί διεθνώς να στραφούν εναντίον μας. Άλλωστε αν ο τρόπος διοίκησης του Τεμένους και η διαδικασία επιλογής του Ιμάμη δεν πείθει και δεν ικανοποιεί τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους, είναι σαν να τους ωθούμε μακριά από τον επίσημο αυτό θεσμό, σε άλλους, ελεγχόμενους από τους ίδιους, λατρευτικούς χώρους.
"ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟ", 14-15/04/2008
Πριν από 16 χρόνια
27 σχόλια:
Εδω συμφωνω απολυτα
Πολύ σωστή άποψη και χαίρομαι που τελικά ακολουθείτε το πλαίσιο διαλόγου που προτάθηκε...
Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι υπαρκτό με τις μειονότητες και πιστεύω πως με διάλογο, πολιτικό και μη, πρέπει τελικώς να λυθεί, σεβόμενοι αμφότεροι την ιστορία, τις αντικειμενικές ιστορικές πηγές καθώς και τα ήθη και έθιμα των λαών.
Συγκεκριμένα το θέμα με τους μουσουλμάνους μπορεί να βρίσκεται προς λύση αλλά υπάρχουν και άλλα που είναι ακόμη ανοιχτά και μάλιστα "καίνε". Αναφέρω χαρακτηριστικά το μακεδονικό που συζητείται έντονα και μάλιστα πριν λίγο ακούστηκε, σε δελτίο ειδήσεων, ανακοίνωση του state department πως η Ελλάδα δε "κατανοεί" την έννοια μειονότητα όπως θα έπρεπε βάση της συνθήκης της Λωζάνης. Επιπλεόν αναφέρεται ρητά οτι στερούμε σαν χώρα το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού σε ορισμένες μειονότητες (μέσα ήταν και η μακεδονική). Υπάρχει επιπλέον μια πολύ ωραία συζήτηση στο blog του κ. Νίκου Δήμου σχετικά με το θέμα, με αφορμή την επανέκδοση του ABECEDAR, σλαβομακεδονικό αλφαβητάρι.
Θα ήθελα να μας λέγατε αν το ζήτημα με τον διορισμό συμβουλίου του τεμένους μπορεί να έχει αντίκτυπο στο Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινοππολεως.
Επειδή όλα αυτά ανάγονται και στην εξωτερική πολιτική και χρησιμοποιούνται ως μοχλοί πίεσης ή σύγκλισης κλπ, δεν θα έπρεπε να υπάρχει μια ισορροπία με τα προβλεπόμενα π.χ. για το Οικουμενικό Πατριαρχείο; Υπάρχει;
Και γιατί εκλαμβάνονται "κατά τεκμήριο" οι 5 δημόσιοι υπάλληλοι ή επιστήμονες ως "μη μουσουλμάνοι"; Δεν υπάρχουν μουσουλμάνοι τέτοιοι στην Ελλάδα;
Ο μη (συνταγματικά κατοχυρωμένος) διαχωρισμός ελληνικού κράτους και ελληνικής εκκλησίας νομίζω ότι εμμέσως οδηγεί και σε αυτή την στρέβλωση, όπου το υπουργείο παιδείας διορίζει θρησκευτικούς ηγέτες άλλων θρησκειών. Είναι πραγματικά κάτι παράλογο εαν θεωρηθεί μέσα στα πλαίσια της λειτουργίας ενός δημοκρατικού πολιτεύματος.
Ομως γιατί η αρμόδια Επιτροπή της Βουλής δεν έθεσε θέμα συνταγματικότητας;
Εδώ Ευάγγελε σε βρίσκω πολύ σωστό και μακριά από φανατισμούς που γενικώς και ειδικώς μας χαρακτηρίζουν.
Πρόβλημα μέχρι πρότινος είχαν στην Ελλάδα και οι Καθολικοί χριστιανοί. Είναι και αυτό από τα παράδοξα στη χώρα που γέννησε την Δημοκρατία.
Δυστυχώς όμως, βρίσκεται πολύ μακριά η ευλογημένη εκείνη μέρα, που θα πάψουν να πηγαίνουν χέρι-χέρι η Πολιτεία με την εκκλησία.
Καλές είναι οι θρησκείες για όσους τις έχουν ανάγκη, απαραίτητοι και οι τόποι συναθροίσεως τους, όμως, πέρα από αυτά, οφείλετε κάποτε να κόψετε τον ομφάλιο λώρο του Ελληνικού κράτους με την Ορθόδοξη εκκλησία.
Έγινε ένα μικρό πρώτο βήμα με τις ταυτότητες, ας γίνει και το επόμενο......
Ήμουν έτοιμος να συμφωνήσω με όλο αυτό το αρθρο αν δεν μου ερχόταν στο μυαλό μια σκέψη : Ότι μόνο στο Ιράν , στη Σ. Αραβία , και στην Ελλάδα τα εθνικά κοινοβούλια θα ασχολιόταν με την λατρευτικές και θρησκευτικές ανάγκες των πολιτών.(Παρά μόνο για να τις προστατεύσουν)
Ίσως να κάνω και λάθος. Αν κάνω ζητώ συγνώμη και προσυπογράφω τις παραπάνω θέσεις.
Κύριε Βενιζέλο,
Ευχαριστώ για τη διάθεσή σας προς συνομιλία – επιτρέψτε μου να ξεκαθαρίσω λίγο την άποψη ότι είναι καλό για εμάς και για εσάς, να μην αναλωνόμαστε τόσο σε θέματα επικαιρότητας (φυσικά θα θιχτούν κι αυτά) αλλά κυρίως σε αυτά που έχουν βάθος χρόνου, θέματα ουσίας.
Πρώτον, το έλλειμμα επαφής των σημερινών πολιτικών με τον πολίτη και την καθημερινότητα ξεπερνά οποιοδήποτε ‘σήμερα’ – είναι κατάσταση. Σε αυτό το πλαίσιο, η πρωτοβουλία σας εδώ μέσα, σας τιμά πραγματικά. Δεύτερον, στα επιμέρους (τέτοια είναι κυρίως τα θέματα της επικαιρότητας) μπορούμε κάλλιστα να διαφωνούμε – στα πολύ βασικά όμως, θα πρέπει να υπάρχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη σύμπνοια. Και δεν υπάρχει. Έχοντας ζήσει στο εξωτερικό για χρόνια, έχω νιώσει την ασφάλεια και την ηρεμία όταν νιώθεις πως το κράτος έχει συνέχεια, σημαντικό βαθμό αξιοπιστίας και αντιλαμβάνεσαι πως είναι περισσότερο σύμμαχός σου παρά εναντίον σου.
Νομίζω ότι εκφράζω αρκετούς όταν λέω πως η μεγαλύτερη αγωνία των ψηφοφόρων, δημιουργείται από την απουσία εναλλακτικών. Και όχι την απουσία εναλλακτικών κομμάτων (ένα νέο κόμμα μάλλον θα στηριζόταν σε κάποιο χαρισματικό αρχηγό, που δεν είναι μεγάλο εχέγγυο) όσο την απουσία εναλλακτικών φιλοσοφιών, πιθανών δομών εξουσίας, την απουσία σοβαρότητας, τιμιότητας και πραγματιστικού οράματος.
Η δημοκρατία είναι το πολίτευμα όπου όλα μπορούν αν βρεθούν υπό αίρεση, εκτός από το ίδιο το πολίτευμα. Όταν λοιπόν πολλοί ψηφοφόροι θέτουν σε αμφισβήτηση την αποτελεσματικότητά του στη χώρα του, ακόμα και αν δεν καταλήγουν σε ομπρέλες τύπου ΛΑΟΣ ή αναρχία, δημιουργείται – όπως είπε ο Heinz – στο προηγούμενο post, θέμα πολιτειακό.
Και για να αναφερθώ και στο θέμα σας: όσο πιο βαθιά θα κατανοούσε την πολιτική κουλτούρα και το σεβασμό προς κάθε συμπολίτη του ο Έλληνας, τόσο δεν θα χρειαζόταν να τον κρατούν ήσυχο οι βουλευτές με τέτοιες αποφάσεις και τόσο δεν θα ψήφιζε ο ίδιος ανασφαλείς βουλευτές που προτιμούν να πάνε ενάντια στο Σύνταγμα παρά να δεχτούν τη νέα πραγματικότητα. Με λίγα λόγια, τόσο πιο εύκολη – και ίσως αχρείαστη – θα ήταν σημερινή σας/μας συζήτηση για το Τέμενος...
Με εκτίμηση.
Σωστή η τοποθέτηση για το μουσουλμανικό τέμενος, μήπως όμως κάποια στιγμή θα έπρεπε να ασχοληθεί κάποιος και με το ζήτημα της μουφτείας;
Υπάρχει άλλη ομάδα πληθυσμού στην ΕΕ εκτός από τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, της οποίας οι έννομες σχέσεις να ρυθμίζονται με βάση τη Σαρία;
offtopic το σχόλιο, την αφορμή μου την έδωσε η αναφορά στα διοικητικά καθήκοντα του Μουφτή.
Μπορώ να περιμένω μέχρι να βρείτε χρόνο να απαντήσετε στην ερώτησή μου, αλλά, -όπως και όλοι εκείνοι που επισκέπτονται το μπλογκ σας- θέλω να έχω την απάντησή σας- αυτό είναι προαπαιτούμενο ώστε να μιλάμε για διάλογο. Οτι απαντάμε στις ερωτήσεις.
Για τον mpsaltik
Προφανώς τα δύο θέματα συνδέονται. Θα μιλήσουμε σύντομα για το άρθρο 3 και τις σχέσεις κράτους και εκκλησίας.
Για τον Ημίαιμο
Όχι δεν υπάρχουν σε τόσο υψηλές δημοσιουπαλληλικές θέσεις μουσουλμάνοι. Προφανώς τα θέματα αυτά έχουν μία κρίσιμη όψη εξωτερικής πολιτικής και αυτό εννοώ με την τελευταίο παράγραφο του σχολίου μου.
Για τον advocatus diavoli
Φοβούμαι πως μπορεί να έχει αντίκτυπο και γι΄αυτό, μεταξύ άλλων, έθεσα το ζήτημα
Για EpekeinA
Το πιο απλό και συνταγματικά ορθό θα ήταν η αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία να χορηγεί άδεια για την ανέγερση Τεμένους σε όποια θρησκευτική ομάδα το ζητεί. Η κρατική επέμβαση γίνεται δεκτή ως μέτρο αποκατάστασης μακροχρόνιων αδρανειών της διοίκησης ως προς το θέμα αυτό. Το πρόβλημα τίθεται όχι στη διαχείριση ενός ουδέτερου κτηρίου, αλλά στην επιλογή του Ιμάμη και δι΄αυτού στην λατρευτική διαχείριση του χώρου. Η υπουργική απόφαση διορισμού του Ιμάμη (που δεν είναι ο Μουφτής της Ροδόπης ή της Ξάνθης και δεν σχετίζεται με την Συνθήκη της Λωζάνης), προσβάλλεται στο ΣτΕ και η πρόσβαση στο ΕυρΔΔΑ είναι πολύ εύκολη. Έτσι ανοίγουμε αντί να κλείνουμε προβλήματα.
Πρέπει να υπάρχει απόλυτη θρησκευτική ελευθερία στο τελετουργικό του τεμένους με εμπλοκή του Κράτους μόνο στη διοικητική του λειτουργία, και αυτή στο επίπεδο του veto, για θέματα που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν προβλήματα στη λειτουργία του Κράτους ή/και την εξωτερική πολιτική της Ελλάδας.
Για Stathis
Ορθή παρατήρηση. Αυτό βέβαια θέτει το γενικότερο ζήτημα της Συνθήκης της Λωζάνης που ελπίζω να μπορούσαμε να το συζητήσουμε. Έχει πάντως προταθεί ο διαχωρισμός των θρησκευτικών από τα δικαστικά καθήκοντα του Μουφτή της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης. Θυμίζω επίσης ότι το ζήτημα απασχόλησε το ΕυρΔΔΑ.
Για Yiannis H
Κατανοώ την ένσταση σας και την αποδέχομαι στα περισσότερά της σημεία. Βέβαια και οι αποχρώσεις της επιχειρηματολογίας μας έχουν σημασία. Γι΄αυτό ελπίζω να συνεχίσουμε με αφορμή ίσως άλλα παραδείγματα
Για τον Reactor69
Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις. Για το πάντα κρίσιμο ζήτημα των άρθρων 3 και 13 (σχέσεις κράτους και εκκλησίας και θρησκευτική ελευθερία) θα συζητήσουμε πολύ σύντομα. Απλώς, όπως μου υπέδειξαν άλλοι συνομιλητές, δεν πρέπει να ανοίγουμε όλα τα θέματα μαζί γιατί αυτό δεν διευκολύνει το διάλογο. Θα επανέλθουμε συνεπώς.
Κύριε βουλευτά, επιτρέψτε μου να χαρακτηρίσω τις αιτιάσεις σας και κυρίως των σχολιαστών σας, αν όχι υποκριτικές, πάντως παραπλανητικές. Διότι γνωρίζετε και γνωρίζουμε καλώς γιατί έγινε -και πολύ ορθώς- αυτή η ρύθμισις.
Αλλά οι κοπτόμενοι περί θρησκευτικής ελευθερίας σχολιαστές σας και υμείς, καλείσθε να απαντήσετε. Για ποιο τέμενος - ιδιωτική περιουσία των μουσουλμάνων ομιλείτε; Κύριε βουλευτά, η πολιτεία, χωρίς να ρωτήσει τους Έλληνες πολίτες (των οποίων ως γνωστόν η πλειονότης αντετίθετο) απεφάσισε "δημοκρατικώς":
α) Να χτισθεί η ισλαμική σχολή ταλιμπάν σε οικόπεδο που θα παραχωρηθεί (με ποιο δικαίωμα χαρίζεται δημόσια περιουσία; ) από το Δημόσιο!
β) Η ανέγερσις να γίνει με έξοδα του Δημοσίου! 15 εκατομμύρια ευρώ από την τσέπη ημών των Ελλήνων! (Χωρίς να ερωτηθούμε!)
γ) Να χρηματοδοτείται από το Δημόσιο (!) με 335.000 ευρώ ετησίως!
(Ξέρουμε βεβαίως ότι αυτό έγινε, για να μην τό χτίσουν και να μην τό διαχειρίζονται χωρίς να δίνουν λόγο οι Σαουδάραβες και η Αλ Κάιντα. Αλλά, πρώτον, την Αλ Κάιντα είναι αμφίβολον εάν θα τήν αποφύγουμε, δεύτερον, το να δώσεις γην και ύδωρ για να μην σού τά πάρουν διά της βίας, δεν είναι πολιτική που περιποεί τιμήν...)
Σε οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης, τί λέω, στην ίδια την Ελλάδα, το ένα εκατοστό της περιουσίας του Δημοσίου που χαρίζεται τώρα αντισυνταγματικώς στους ισλαμιστές λαθρομετανάστες να τολμούσε να προσφέρει η Πολιτεία στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος, θα είχαν επέμβει δεκαπέντε Συμβούλια της Επικρατείας, εκατό εισαγγελείς, διακόσιες "οικολογικές" οργανώσεις (αλήθεια, όταν αυτό που χτίζεται είναι ισλαμικό τέμενος, οι οικολόγοι δεν ανησυχούν; Ή μόνο από τον Παναθηναϊκό και την Εκκλησία της Ελλάδος κινδυνεύει η Φύση; ) και πέντε χιλιάδες "προοδευτικοί" τιμητές δημοσιογράφοι, για να καταγγείλουν το πραξικόπημα και να στείλουν τους καταχραστές στο εκτελεστικό απόσπασπα! Αλλά ο... "πολυπολιτισμικός" σκοπός αγιάζει τα μέσα!
Και μετά από αυτήν την καταλήστευση των Ελλήνων πολιτών, οι οποίοι υποχρεούνται "δημοκρατικότατα", χωρίς να ερωτηθούν (και με διεπιστωμένη από όλες τις έρευνες την αντίθεσή τους), όχι μόνο να ανέχονται την εισβολή και "νομιμοποίηση" εκατομμυρίων λαθρομεταναστών εισβολέων, αλλά να τούς πληρώνουν κι από πάνω (!), μετά λοιπόν από αυτό, λέτε ότι η Ελληνική Πολιτεία δεν δικαιούται να έχει λόγο σε ό,τι αφορά το ισλαμικό τέμενος; Πού το χτίζει η ίδια, σε οικόπεδο των Ελλήνων, με χρήματα των Ελλήνων, και θα λειτουργεί με χρήματα πάλι των Ελλήνων;
Αφού δεν κατασκευάστηκε το τζαμί με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες, πιστεύετε ότι πρόκειται να κατασκευαστεί (θα έλεγα θα αφήσουν να κατασκευαστεί) τώρα;
Και με τις υπόλοιπες θρησκείες τι πρόκειται να γίνει;
Οταν στη καρδιά της Βαγδάτης υπάρχει Ορθόδοξη εκκλησία εδώ ακόμη συζητάμε για τα αυτονόητα.
Γιατί κανείς δεν μιλάει για την χρηματοδότηση για την ανέργεση του Τεμένους, αλλά και τις λοιπές χρηματοδοτήσεις για ανέργεση θρησκευτικών χώρων και αντιπεριβαντολογικές παραχωρήσεις χώρων για ανέργεση ναών για επίσημες εκδηλώσεις; Από που και ως που η Πολιτεία δεν έχει λεφτά για την Παιδεία αλλά το ίδιο υπουργείο α φ ή ν ε τ α ι να ξοδεύει αφάνταστα ποσά για όλα αυτά;
Σωστα, πολυ σωστα, συμφωνω και επικροτω !
λογική η ένσταση σου και κατανοητό το σχετικό παράδειγμα.
διαφωνω ...να μην γινει ποτε τεμενος στην ελλαδα...καταρχην αυτη η λογικη του στυλ ναι ισοτητα για ολους δεν με βρισκει συμφωνο...δεν υπαρχουν μονο δικαιωματα υπαρχουν και υποχρεωσεις...ο μουσουλμανισμος ειναι η θρησκεια του μισους των ιερων πολεμων της ανισοτητας των δυο φυλων και το ισοζυγιο του ειναι απιστευτα αρνητικο σε συγκριση με αυτο της ορθοδοξιας(δεν ειναι τυχαιο που πολιτισμενοι λαοι δεχτηκαν τον χριστιανισμο)..δεν επιθυμω αλλο τζαμι στην χωρα μου εχουμε ηδη 300 στην θρακη(ερωτηση εναν για καθε μουσουλμανο θρακιωτη?)...Τελος παντων ενα τζαμι σε καποια απομακρυσμενη περιοχη στην Αθηνα δεν με βρισκει απολυτα αντιθετο,αλλα πρεπει πια να λαμβουμε σοβαρα υποψιν μας την αντιμετωπιση που επιφυλασσουν τα μουσουλμανικα εθνη στον χριστιανισμο και ως κυβερνησεις και ως λαοι(θυμιζω τι γινεται στην χαλκη,στο πατριαρχειο,στην βορεια κυπρο,στην ιμβρο,στην τενεδο,στην σαουδικη αραβια,μολις σημερα τρεις σφαγιαστηκαν ο ενας γερμανος σε χριστιανικο βιβλιοπωλειο στην κωνσταντινουπολη απο υποψηφιους ευρωπαιους τουρκους)..Το παραμυθι της ανεκτικοτητας πρεπει να τελειωνει...δεν ειμαστε μονο δικαιωματα ειμαστε και υποχρεωσεις...για να μηνε χουμε ενα νεο κοσσοβο χρειαζεται ελεγχος...Αλλωστε βλεπουμε τι γινεται στην εποχη μας με τον μουσουλμανικο κινδυνο και τους εκατομμυρια φανατικους του δογματος...ηταν εξαρχης λαθος να βαλουμε αλβανους μουσουλμανους στην χωρα(οτνα ξεραμε τι γινοταν στην περιοχη με κοσσοβο κτλ και στην βορεια ηπειρο) επρεπε να υπαρχει μεταναστευτικη πολιτικη και να βαζαμε λαους απο μακρυνα εθνη(ουκρανους) οπως καναν οι πορτογαλοι οι γερμανοι με μας κτλ,πνιγεστε σε μια κουταλια νερο με τις ρητορικες αδιεξοδες ωραιοποιησεις και τον μμετζιδικο πρακτορικο ελεγχο...Η πραγαμτικοτητα της γειτονιας μας και της ιστοριας ειναι πολυ διαφορετικη απο αυτην που τα αυτια σας εμαθαν να ακουν...δεν ειμαι φασιστας ειμαι αριστερος θα ψηφισω βενιζελο(που δνε τον ξερω ) αν φυγει o ελληνοαμερικανικης υπηκοοτητας προεδρος του πασοκ...αυτη ηταν η πραγματικοτητα...αν το σβησεις κυριε βενιζελε θα πει οτι την δημοκρατια μονο για τα μμε και την βιτρινα την εχεις
να πω κατι μην μου μιλατε για υποχρεωσεις της ελλαδας να χαρειτε...εγω ξερω πως οι μουσουλμανοι της θρακης ηταν 80 χιλ το 23..και οι κωνσταντινουπολιτες ελληνες 280χιλ το 24(το 29 γιναν 150 χιλ...) συν τους ιμβριους και τους τενεδιους...περασαν 80 χρονια που η ιδια συνθηκη μας προστατευτε και με τοσα πογκρομ μειναν 5 χιλ..ενω οι μουσουλμανοι της θρακης γιναν 110 χιλλ...με 300 τζαμια και ποσα σχολεια...λοιπον αφηστε μας με το προοδευτικο μπλα μπλα της πλακας...καποιοι νιωθουν κομπλεξικοι με την πιεση που ασκειται απο τα πρακτορικα και κομμουνιστικα μμε και παλευουν να δειξουν προοδευτικοτεροι του μαρξ...την ωρα που η αμερικη γινεται πιο σκληροπυρηνικη απ ολους...καντε ενα τζαμι καπου μακρυα στην πολη,αλλα κυριως κοψτε τον τσαμπουκα της τουρκιας στο τελος θα αμφισβητει και την κερκυρα...μην την δινετε πατηματα δηθεν φιλιας και προοδευτικοτητας...θυμιζεται τους πρωθυπουργους της αγγλιας κτλ που μιλουσνα για φιλια με τον χιτλερ...κοψτε τον βηχα στους κεμαλοφασιστες και αφηστε το μπλα μπλα για ανευ ουσιας ζητηματα
να πω κατι μην μου μιλατε για υποχρεωσεις της ελλαδας να χαρειτε...εγω ξερω πως οι μουσουλμανοι της θρακης ηταν 80 χιλ το 23..και οι κωνσταντινουπολιτες ελληνες 280χιλ το 24(το 29 γιναν 150 χιλ...) συν τους ιμβριους και τους τενεδιους...περασαν 80 χρονια που η ιδια συνθηκη μας προστατευτε και με τοσα πογκρομ μειναν 5 χιλ..ενω οι μουσουλμανοι της θρακης γιναν 110 χιλλ...με 300 τζαμια και ποσα σχολεια...λοιπον αφηστε μας με το προοδευτικο μπλα μπλα της πλακας...καποιοι νιωθουν κομπλεξικοι με την πιεση που ασκειται απο τα πρακτορικα και κομμουνιστικα μμε και παλευουν να διεξουν προοδευτικοτεροι του μαρξ...την ωρα που η αμερικη γινεται πιο σκληροπυρηνικη απ ολους...
Δημοσίευση σχολίου