Πέμπτη, Φεβρουαρίου 01, 2007

"Ατζέντα 16"

Κυκλοφόρησε προχθές από τις Εκδόσεις ΠΟΛΙΣ ένα μικρό βιβλίο μου με τίτλο: «Ατζέντα 16». Για το ελληνικό πανεπιστήμιο του 21ου αιώνα. Κείμενα Παρέμβασης.

Στο βιβλίο αυτό περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων και η πλήρης πρόταση μου για το ζήτημα των λεγομένων κολεγίων. Κάποια από τα κείμενα που περιέχονται στο βιβλίο αυτό, στην αρχική τους μορφή, αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα μου.

42 σχόλια:

Θέμης Λαζαρίδης είπε...

Τι νόημα έχει το «ατζέντα 16» τη στιγμή που το ΠΑΣΟΚ έχει κατεβάσει «15 προτάσεις» για την παιδεία; Ασφαλώς θέλουμε τους βουλευτές να έχουν τη δική τους ανεξάρτητη φωνή, αλλά και περιμένουμε από αυτούς να συνεργάζονται εποικοδομητικά και να προσπαθούν να συνδιαμορφώσουν τις θέσεις του κόμματος στο οποίο ανήκουν. Ένα κόμμα οφείλει να παρουσιάζει ενιαία πρόταση, ιδιαίτερα εν όψει εκλογών. Όταν κάθε βουλευτής κατεβάζει τη δική του πλατφόρμα για την Παιδεία, το κόμμα καταντά σκορποχώρι. Κύριε Βενιζέλο, θυμίζετε ποδοσφαιριστή που προσπαθεί να βάλει γκολ με ατομική προσπάθεια. Δώστε και καμιά πάσα στους άλλους...

evenizelos είπε...

Γαι τον Θέμη Λαζαρίδη

Η "ατζέντα 16" αφορά στο σύνολο της ένα από τα δεκαπέντε σημεία της πρότασης του ΠΑΣΟΚ για την παιδεία. Είναι συμβολή στην εξειδίκευση και επεξεργασία των δεκαπέντε σημείων. ΌΛες μου οι θέσεις κινούνται στο πλαίσιο όχι μόνον των προγραμματικών, αλλά και των ιδεολογικών και αξιακών αρχών του ΠΑΣΟΚ. Η δημοκρατική παράταξη ταυτίζεται ιστορικά με το αίτημα για δημόσια δωρεάν παιδεία που τώρα νοείται μόνον ως αναβαθμισμένη, εξωστρεφής και ανταγωνιστική. Επιπλέον, η θέση μου για το άρθρο 16 θεωρώ ότι βοηθάει πολιτικά και εκλογικά το ΠΑΣΟΚ να διατηρήσει την επαφή του με τους πολίτες που εκφράζουν την αντίρρηση ή την αγωνία τους.
Έχω, τέλος, προτείνει τόσο στο Πολιτικό όσο και στο Κοινοβουλευτικό Συμβούλιο του ΠΑΣΟΚ να συζητήσουμε συστηματικά και σε βάθος τα ζητήματα αυτά.

Anarchocapitalist είπε...

Αν και ανήκω σε άλλον ιδεολογικοπολιτικό χώρο από τον κύριο Βενιζέλο, οφείλω να ομολογήσω πως η συγγραφική του δεινότητα με αφήνει πάντα έκπληκτο. Περίμενα έδω και καιρό να κυκλοφορήσει κάτι για το θέμα της Παιδείας, όπου οι απόψεις του μπορούν με βρίσκουν κατά ένα σημαντικό μέρος σύμφωνο. Συγχαρητήρια και συνεχίστε έτσι, κύριε Βενιζέλο.

harrygrath είπε...

Οταν τρεχουν 2 θεματα ταυτοχρονα στο μπλογκ,ο κοσμος δυσκολευεται να τα παρακολουθησει.
Υποτιθεται οτι νεοι πολιτικοι,οπως εσεις & ο Λοβερδος,θελετε να αναβαθμισετε τον πολιτικο λογο. Με την κατα κορο χρηση της κωμικοτραγικα λαικιστικης εκφρασης " δωρεαν " παιδεια,βελτιωνετε την πολιτικη ? Αλλο η public,αλλο η free education. Οποιος πολιτικος στο εξωτερικο ισχυριστει οτι παρεχει φρη/δωρεαν εκπαιδευση,θα τον περασουν για τρελλο. Στην Ευρωπη υπαρχει η συμβαση : Δημοσια παιδεια με διακτρα μεσω φορολογιας & ιδιωτικη με διδακτρα μεσω πληρωμης,δανειων,υποτροφιων. Γιατι ειστε αντιθετος με ενα τετοιο καθεστως για την GR ?

Ανώνυμος είπε...

Κε Βενιζέλο, σας θεωρούσα έναν οξύνου και δεινό ρήτορα, αλλά βερμπαλιστή λαϊκιστή, μέχρι την πρόσφατη εμφάνισή σας σε τηλεοπτική εκπομπή (πρέπει να ήταν το 'Προσκήνιο' της ΝΕΤ), κατά την οποία διαφοροποιηθήκατε, κατά την άποψή μου, από την έως τότε στάση σας σχετικά με τα θέματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ενώ περίμενα να 'χαϊδέψετε τα αυτιά' όλων των εμπλεκομένων (καθηγητές, φοιτητές) ήταν από τις λίγες φορές που σας είδα να λέτε τα πράγματα με το όνομά τους, κάτι για το οποίο σας αξίζουν συγχαρητήρια. Έχει ενδιαφέρον να δούμε σε ποιο μονοπάτι θα επιλέξετε να κινηθείτε στο μέλλον: αυτό του -εξασφαλισμένα ψηφοσυλλεκτικού- λαϊκισμού ή αυτό της υπεύθυνης στάσης; Όψόμεθα.

ΥΓ(Άσχετο): Πάντως, η τοποθέτησή σας για τον 'προτεσταντισμό' του Σημίτη αναφορικά με το ζήτημα των ταυτοτήτων κρίνεται ως απαράδεκτη.

par...alogos είπε...

Χαιρετίζω κι εγώ το blog. Και μια ερώτηση-διευκρίνηση:

Σε μια συνέντευξή σας λέτε:
"Ως προς τα πανεπιστήμια άλλων ευρωπαϊκών χωρών, που συνάπτουν συνεργασίες και δανείζουν την επωνυμία τους σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια της Eλλάδας, πρέπει να τονίσω ότι καλώς ή κακώς αυτό ρυθμίζεται προ πολλού στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού κοινοτικού δικαίου με βάση την αρχή της ελεύθερης εγκατάστασης και παροχής υπηρεσιών και τη σχετική οδηγία που έχει ερμηνευθεί από το ΔEK. Aυτό όμως αφορά μόνο όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων που προέρχονται από τις διαδικασίες αυτές και όχι την ακαδημαϊκή αναγνώριση. Tα επαγγελματικά δικαιώματα αναγνωρίζονται μόνο αν τα ίδια ακριβώς επαγγελματικά δικαιώματα αναγνωρίζονται και στη χώρα προέλευσης του πανεπιστημίου. Γράφεσαι δηλαδή στο ελληνικό Tεχνικό Eπιμελητήριο αν μπορείς να γραφτείς και στο βρετανικό. Oφείλαμε και οφείλουμε να ρυθμίσουμε αμέσως με νόμο τις προδιαγραφές ποιότητας και αξιοπιστίας παρόμοιων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στην Eλλάδα, προστατεύοντας παιδιά και γονείς."

πηγή:ethnos.gr

Θα ήθελα μια διευκρίνηση στο τι επαγγελματικά δικαιώματα έχει κάποιος που τελειώνει σε ένα παράρτημα ενός πχ Αγγλικού παν/μίου [ιδιωτικό] που βρίσκεται στην Ελλάδα, τόσο στην Ελλάδα όσο και πχ στην Αγγλία [γενικά ΕΕ]...

Ανώνυμος είπε...

Στο πλαίσιο αυτής της συζήτησης θα ήθελα να καταθέσω της σκέψη μου στη μορφή της «ερωτηματοθεσίας» δίχως να περιμένω, στρίκτο σένσου κάποια απάντηση. Σύμφωνα με το λεγόμενο μοντέλο της απροϋπόθετης ανεξαρτησίας του πανεπιστημίου (το οποίο έχει γίνει της μόδας και διαρκώς παρερμηνεύεται) η προκρίνουσα ερμηνεία συνδηλώνει την ύπαρξη του χωρίς εξουσία αλλά και του χωρίς άμυνα. Επειδή είναι πλήρως ανεξάρτητο, ένα τέτοιο πανεπιστήμιο είναι επίσης και χωρίς άμυνα. Είναι λοιπόν εύκολο αυτό το πανεπιστήμιο να διαπρέψει απαρτιζόμενο από διανοουμένους (αν είναι ποτέ δυνατή αυτή η συνύπαρξη), είναι επίσης εύκολο να παραδοθεί σε καταλήψεις, στη διαφθορά και στις διαθέσεις επιχειρησιακών ομίλων και εταιριών. Τίθεται λοιπόν ένα ερώτημα το οποίο είναι πρωτίστως αλλά όχι μόνο οικονομικό, πολιτικό και ηθικό: μπορεί το ελληνικό πανεπιστήμιο να επιβεβαιώσει μια απροϋπόθετη ανεξαρτησία χωρίς να διακινδυνεύει καθημερινά την κατάλυση του ασύλου στον ορισμό αυτής της χιλιοτραγουδισμένης έννοιας (δηλαδή στην ελεύθερη διακίνηση ιδεών και προσώπων) που καταστρατηγείται στην πρώτη κατάληψη ή απεργία; Αυτό ακριβώς οφείλει να είναι το διακύβευμα των πολιτικών οραμάτων και αποφάσεων. Διότι ντε γιούρε η λύση φαντάζει αδύνατη.

Αρχαίος είπε...

Θα ήθελα μια διευκρίνηση σύμφωνα με τα λεγόμενα σας (και πολλών άλλων) οι απόφοιτοι των διαφόρων κολεγίων και παραρτημάτων πανεπιστημίων που υπάρχουν στη χώρα μας θα έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους των Ελληνικών πανεπιστημίων αλλά όχι ακαδημαϊκή ισοτιμία. Τι σημαίνει στην πράξη αυτό; Ο μηχανικός των κολεγίων θα μπορεί να γράφεται στο ΤΕΕ και να εκδίδει άδειες; ο γιατρός θα μπορεί να δουλεύει στο ΕΣΥ; ο δικηγόρος θα μπορεί να ασκεί το επάγγελμά του; ο καθηγητής θα μπορεί να διορίζεται στο δημόσιο σχολείο;
Που ακριβώς χρειάζεται η περίφημη "ακαδημαϊκή ισοτιμία" που δεν θα διαθέτουν οι απόφοιτοι των κολεγίων;
Μήπως ενώ μαλώνουμε για το άρθρο 16 αυτό έχει καταργηθεί στην πράξη απο καιρό;

evenizelos είπε...

Anarchocapitalist

ευχαριστώ

evenizelos είπε...

Gia Harrygreco

Θα μου επιτρέψετε να παραπέμψω στα κείμενα μου για την εκπαιδευτική πολιτική που υπάρχουν στην ιστοσελίδα μου. Εκεί απαντώ στην παρατηρησή σας.

evenizelos είπε...

Για τον ανώνυμο

Η αυστηρή κριτική όπου μάλιστα ανοίγει με πιθανότητα συνάντησης στο μέλλον είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη.

evenizelos είπε...

Για τον Par....alogo

Αν στη Μεγάλη Βρετανία του αναγνωρίζονται επαγγελματικά δικαιώματα (π.χ. εγγραφή στο Τεχνικό Επιμελητήριο και υπογγραφή μελετών ή αδειών για ορισμένες κατηγορίες έργων) και αν αυτά τα επαγγελματικά δικαιώματα τα έχει κάποια στιγμή ασκήσει πραγματικά στη Μεγάλη Βρετανία, ο ενδιαφερόμενος υπάγεται στην σχετική κοινοτική οδηγία και έχει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα και στην Ελλάδα.

evenizelos είπε...

Για τον Μάνθο Ντελή

Πλήρης αυτοδιοίκηση των ΑΕΙ δεν σημάινει απουσία κοινωνικού ελέγχου, ούτε απουσία ελέγχου νομιμότητας. Τα περιθώρια δράσης και λειτουργίας όμως κάθε ΑΕΙ πρέπει να είναι όσο γίνεται μεγαλύτερα, η δε νομοθεσία πρέπει να είναι αντιγραφειοκρατική όχι ανύπαρκτη.

Ανώνυμος είπε...

Τώρα που το άρθρο 16 μπήκε στην άκρη, μήπως θα πρέπει να ρίξετε όλοι το βάρος σας στην όποια βελτίωση (αποφεύγω τον όρο μεταρρύθμιση) της κατάστασης στο πανεπιστήμιο ΑΜΕΣΑ?

Πρώτον: Υποστήριξη αμέριστη, χωρίς αστερίσκους, στη θέση των πρυτάνεων για άμεσο άνοιγμα των πανεπιστημίων και άμεση κατάθεση του νόμου.

Δεύτερον: Σαφή διαχωριστική γραμμή με την ΠΟΣΔΕΠ. [Δυστυχώς διάβασα τις θέσεις της ΠΟΣΔΕΠ στην ιστοσελίδα τους - μετά το άρθρο 16, το απόλυτο κενό, η απόλυτη οπισθοδρόμηση!]

Τρίτον: Αν φέρει η Γιαννάκου το νόμο, να είστε εποικοδομητικοί, ή τουλάχιστον ουδέτεροι.

Πιστεύω ότι αν δεν υπάρξει μια κάποια λύση (δυστυχώς έχουμε φθάσει στο σημείο να λέμε οποιαδήποτε λύση) μέχρι τον Μάιο, το Πανεπιστήμιο θα δει άλλα δύο χρόνια μπάχαλο. Πιθανότατα, όταν θα μπορέσει να συζητηθεί νηφάλια το ζήτημα (μετά τις εκλογές ή και χειρότερα σε συνδυασμό με την β' φάση της αναθεώρησης του συντάγματος μετεκλογικά) δεν θα υπάρχει κάν αντικείμενο προς μεταρρύθμιση.

Ανώνυμος είπε...

Τώρα που το άρθρο 16 μπήκε στην άκρη, μήπως θα πρέπει να ρίξετε όλοι το βάρος σας στην όποια βελτίωση (αποφεύγω τον όρο μεταρρύθμιση) της κατάστασης στο πανεπιστήμιο ΑΜΕΣΑ?

Πρώτον: Υποστήριξη αμέριστη, χωρίς αστερίσκους, στη θέση των πρυτάνεων για άμεσο άνοιγμα των πανεπιστημίων και άμεση κατάθεση του νόμου.

Δεύτερον: Σαφή διαχωριστική γραμμή με την ΠΟΣΔΕΠ. [Δυστυχώς διάβασα τις θέσεις της ΠΟΣΔΕΠ στην ιστοσελίδα τους - μετά το άρθρο 16, το απόλυτο κενό, η απόλυτη οπισθοδρόμηση!]

Τρίτον: Αν φέρει η Γιαννάκου το νόμο, να είστε εποικοδομητικοί, ή τουλάχιστον ουδέτεροι.

Πιστεύω ότι αν δεν υπάρξει μια κάποια λύση (δυστυχώς έχουμε φθάσει στο σημείο να λέμε οποιαδήποτε λύση) μέχρι τον Μάιο, το Πανεπιστήμιο θα δει άλλα δύο χρόνια μπάχαλο. Πιθανότατα, όταν θα μπορέσει να συζητηθεί νηφάλια το ζήτημα (μετά τις εκλογές ή και χειρότερα σε συνδυασμό με την β' φάση της αναθεώρησης του συντάγματος μετεκλογικά) δεν θα υπάρχει κάν αντικείμενο προς μεταρρύθμιση.

Ανώνυμος είπε...

Κ. υπουργέ,

Αφού θίγετε το θέμα της πανεπιστημιακή εκπαίδευσης, σας μεταφέρω τους προβληματισμούς μου σχετικά με την παιδεία, όπως έχουν διατυπωθεί σε προσωπικές ιστοσελίδες, fora, etc.

2 χρόνια νηπιαγωγείο
6 χρόνια δημοτικό
3 χρόνια γυμνάσιο (εδώ το ελληνικό σύνταγμα μας θεωρεί ολοκληρωμένους πολίτες)
3 χρόνια λύκειο
1, 2, 3... χρόνια πανεπιστήμιο

12 χρόνια παιδείας και δεν έχουμε παρακολουθήσει ούτε μία θεατρική παράσταση επιλεγμένη από τους δασκάλους (κατ' όνομα) μας, αλλά μια φορά το μήνα εκκλησιασμό.

12 χρόνια παιδείας και έχουμε διδαχθεί ότι ο (Έλληνας) Μέγας Αλέξανδρος έφτασε στην κόκκινη μηλιά, ανοίγοντας πολιτιστικά κέντρα και μέγαρα μουσικής και όχι πολεμώντας, οι κοτσαμπάσηδες ήταν αυτοί οι καλοί άνθρωποι που "χάρισαν" την περιουσία τους για την "επανάσταση κατά των Τούρκων-Μωαμεθανών" δυναστών του αδούλωτου ελληνικού πνεύματος και ότι η Μεγάλη Ιδέα του Βενιζέλου δεν εγκαταλείφθηκε ακόμα κι από τον ίδιο.

12 χρόνια παιδείας, περίπου 800 ώρες χριστιανικής (και ούτε καν θρησκευτικής) αποχαύνωσης.

12 χρόνια παιδείας και ούτε μία λέξη από τον οποιοδήποτε καραγκιόζη/δάσκαλο για την ελευθερία, την ισονομία, την ισότητα, τη δημοκρατία, τη διαφορετικότητα.

12 χρόνια παιδείας ευλογώντας τους αρχαίους υμών τε και ημών προγόνους, λες και ξέρει κανείς από που κατάγεται η μαμά και ο μπαμπάς του Αριστοτέλη, του Θουκυδίδη, του Θαλή, του Ασκληπιού ή η χρήση μιας φράσης του τύπου "τα πάντα ρει" αγνοώντας τις υπόλοιπες δεκάδες σελίδες που την εξηγούν...

12 χρόνια παιδείας και ας θυμηθούμε το μάθημα των καλλιτεχνικών, της μουσικής, της γυμναστικής, όπου μάθαμε τα βασικά για την ιστορία της τέχνης, τις τεχνικές της ζωγραφικής, την αρχιτεκτονική. Ας μου έλεγε ένας δάσκαλος μου να ακούσω αν όχι Pink Floyd, έστω Μ. Χατζιδάκι και να πάω cinema να δω μία ταινία και να αγαπήσω την άθληση, έστω το περπάτημα.

12 χρόνια παιδείας και ένα εξωσχολικό βιβλίο δε μου έχει προτείνει κανείς από το σχολείο μου.

12 χρόνια παιδείας και αυτό που μάθαμε είναι όχι να αγαπάμε τη γλώσσα που μιλάμε λόγω του τόπου που γεννηθήκαμε, αλλά να παπαγαλίζουμε εκθέσεις και ιδέες του Παπανούτσου για να μπούμε σε κανα πανεπιστήμιο.

12 χρόνια παιδείας και τα βιβλία ιστορίας είναι του "ελληνικού έθνους" και όχι της βαλκανικής χερσονήσου, της μεσογείου, της Ευρώπης λες και οι έχοντες την ελληνική υπηκοότητα φέρουν το 24 χρωμόσωμα στο DNA τους. Και βέβαια στα ψιλά και ούτε πολιτισμοί όπως της Αιγύπτου, Μεσοποταμίας, Ινδίας, Κίνας, μάγια, Μασάι...

12 χρόνια παιδείας και (τώρα πια) τουλάχιστον 6 χρόνια παραπαιδείας, γιατί 7 ώρες του σχολείου συν 3-4 ώρες κατ' οίκον μελέτη δεν είναι αρκετές για να μορφωθούν τα παιδιά μας.

12 χρόνια παιδείας και ένας δάσκαλος να δίδαξε με τη χρήση, την αξία του διαλόγου και όχι λιβανίζοντας τη "διαλεκτική μέθοδο" και απαιτώντας να τον λέμε "κύριο" και χωρίς να αποδεικνύει ότι όντως είναι. Άγνωστες έννοιες το άσυλο και η ελευθερία του λόγου.


Συστηματική καλλιέργειας αμορφωσιάς, απαιδευσιάς, αποχαύνωσης, ηλιθιότητας και επικεντρωνόμαστε στο τέλος στην τριτοβάθμια παιδεία και χωρίς να ρίξουμε μια ματιά στα υπόλοιπα 15 χρόνια πνευματικής μονοκαλλιέργειας...

Πες μου ρε (λογοκρισία) υπουργέ και εσύ και ο προηγούμενος και ο προ-προηγούμενος και όλοι σας, πως ζητάς να προσέλθει κάποιος σε διάλογο αν από τη μία τον έχεις εκπαιδεύσει ως μηρυκαστικό των ιδεών σου και από την άλλη του κρύβεις τη μισή αλήθεια (βλέπε οργάνωση λήψης αποφάσεων της ΕΕ);;;

Μήπως θα έπρεπε να λυθούν κάποια από τα παραπάνω προβλήματα που άπτονται του πυρήνα της βασικής εκπαίδευσης;;;

Και αφού το θέμα της συζήτησης (των παράλληλων μονολόγων δηλαδή) έχει να κάνει και με την αναθεώρηση του Συντάγματος ας συνεχίσω και ζητώ την τοποθέτηση σας, έχοντας υπάρξει υπουργός πολιτισμού.

- Ποιος λαμβάνει τις αποφάσεις για όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης;

Ο φορέας που ασχολείται με την παιδεία, ονομάζεται Υπουργείο Παιδείας και θρησκευμάτων και ταυτόχρονα υπάρχει και το υπουργείο Πολιτισμού.

Τρεις νοητικές ασυνέχειες περιγράφει η παραπάνω πρόταση, άλλος είναι υπεύθυνος για την παιδεία (η οποία συνδέεται και με τα θρησκεύματα?!?), άλλος είναι υπεύθυνος για τον πολιτισμό που βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τον επιφορτισμένο για θέματα παιδείας φορέα χωρίς όμως να συνεργάζονται και να αλληλεπιδρούν, τουλάχιστον φανερά ή με τρόπο που δε γίνεται αισθητός σε κανέναν μέλος της κοινωνίας.
Με το συμπάθιο αλλά η σχέση πολιτισμού και παιδείας είναι οριζόντια και αμφίδρομη, η πρωτοτυπία του διοικητικού συστήματος των παράλληλων φορέων, εξυπηρετεί μόνο την ύπαρξη και δεύτερης υπουργικής θέσης.
Το σχολείο έχει την υποχρέωση να παρέχει μόρφωση, όπως σωστά ορίζεται, αλλά αυτό που προσφέρει είναι μόνο γνώση, η οποία είναι περίπου το 50% της υποχρέωσης του (και το Υπ. παιδείας κουτσά στραβά αυτό το έχει καταφέρει), το άλλο 50% που είναι ο εκπολιτισμός των μαθητών και θα όφειλε να είναι υπό την ευθύνη του υπουργείου πολιτισμού, γιατί δεν προσφέρεται;;;

- Πριν την εισαγωγή του οπουδήποτε στο Πανεπιστήμιο υπάρχει ένας 12ετής κύκλος σπουδών, αλλά όλες οι "μεταρρυθμίσεις", κρατούν όσο και ο υπουργός που τις υπέγραψε με μέγιστο τα 3χρόνια. Δεν υπάρχει κανένας στατιστικός έλεγχος που να μπορεί να εφαρμοσθεί στο παραπάνω πείραμα και να εξαχθεί το οποιοδήποτε συμπέρασμα, αν δηλαδή η όποια μεταρρύθμιση βελτίωσε ή χειροτέρεψε την παρεχόμενη παιδεία.

Το συμπέρασμα από τις 2 παυλίτσες, είναι ότι πρέπει να αλλάξει το επίπεδο λήψης αποφάσεων που σχετίζονται με την παιδεία-πολιτισμό, αφού ενοποιηθούν αυτοί οι δύο φορείς, και να εξισωθεί τουλάχιστον με αυτό της συνταγματικής αναθεώρησης, δηλαδή με ελάχιστο χρόνο τα 5χρόνια και δίχως να είναι δυνατή η αλλαγή του με την αντίστοιχη αλλαγή κυβέρνησης.

Αυτός ο φορέας θα πρέπει να αφογκράζεται τις ανάγκες της κάθε εποχής, έχοντας χαράξει μία στρατηγική παιδείας για τα επόμενα 15-20 χρόνια, να μπορεί να ελίσσεται στις ανάγκες του μέλλοντος, υπόλοιπα είναι ευχολόγια και σπασμωδικές κινήσεις πχ Η/Υ στους άριστους μαθητές, που δε βοηθούν στην αντιμετώπιση των σύγχρονων απαιτήσεων.

Επίσης, αποφάσεις που δεν εξηγούνται στο λαό, δεν έχουν κανένα νόημα (ο κατάπτυστος Καρατζαφέρης έχει μόνο ένα καλό την εβδομαδιαία ενημέρωση του κοινού σχετικά με τα πεπραγμένα που το αφορούν, σε γλώσσα κατανοητή και όχι παραλλάσσοντας ρηχά συμπεράσματα του Wittgenstein). Δυστυχώς μας έχετε δημιουργήσει το φόβο της επιβολής. Πόσοι πολίτες ή ενδιαφερόμενοι φορείς ξέρουν πως μπορούν να συμμετέχουν στις διαβουλεύσεις για τη χάραξη της στρατηγικής στην ΕΕ (πχ στον ένα χρόνο μετά την υπογραφή της συνθήκης της Πράγας, στη συζήτηση που έγινε στην Αθήνα δεν υπήρχε ούτε ένας εκπρόσωπος των Ελλήνων φοιτητών, αν αυτό σας λέει κάτι);


Στη βάση ιεράρχησης των αναγκών του κράτους, πρέπει να αντιστοιχηθεί και η οικονομική διαχείριση. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα που αποτελούν σπατάλη δημοσίου χρήματος, όλοι έχουμε τέτοια στο μυαλό μας. Η παιδεία είναι ο τομέας που πρέπει να γίνει "επένδυση χρήματος".
Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο μας, πετρέλαιο, ορυκτούς πόρους, βιομηχανία, κάμπους για καλλιέργεια κλπ δεν έχουμε. Αυτό που μπορούμε να στηριχθούμε είναι οι υπηρεσίες τουρισμός, παιδεία, έρευνα, υγεία.

Τα οποία προέρχονται από την ίδια την παιδεία στο ανώτερο επίπεδο της.
Μέχρι σήμερα, την τριτοβάθμια παιδεία την έχει μονοπωλήσει το δημόσιο, με τα αρνητικά του και τα θετικά του. Το κύριο θετικό είναι η δυνατότητα πρόσβασης σε όλους.
Τα αρνητικά είναι όλα αυτά που ταυτίζονται με τη μονιμότητα, τον ωχαδερφισμό, την έλλειψη ελεγκτικών μηχανισμών. Σε αυτό το σημείο, διάφοροι συνομιλητές θα δυσανασχετήσουν, αλλά πιστεύω ακράδαντα ότι πρέπει να υπάρξει έλεγχος σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η παιδεία είναι αγαθό που προσφέρεται και δε θα πρέπει να το χρησιμοποιεί ο οποιοσδήποτε για προσωπική του προβολή ή για ιδίους σκοπούς. Ο δάσκαλος της οποιασδήποτε βαθμίδας παραμένει δάσκαλος.Τσιφλίκια στην παιδεία δεν πρέπει να αποδεχόμαστε.

Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι πως το απαραίτητο, γενναίο βήμα είναι
η αναδιάρθρωση της παιδείας από το δημοτικό μέχρι και το λύκειο με προκαθορισμένους στόχους, ισχυροποίηση του δημόσιου πανεπιστημίου με τους τρόπους που ζητάει η σύνοδος των πρυτάνεων και η ΠΟΣΔΕΠ, οι φοιτητές, το υπουργείο, ο κυρ Μήτσος ο περιπτεράς που έχει κάνει το σκατό του παξιμάδι για να σπουδάσει τα παιδιά του, εσύ κι εγώ...

Αυτά που έχουν ακουσθεί μέχρι σήμερα για εμένα τουλάχιστον, αποτελούν βεβιασμένες κινήσεις που δε στηρίζονται σε κανένα προγραμματισμό, που δεν έχουν στόχο, δεν εξυπηρετούν την παιδεία, δε βοηθούν την κοινωνία σε κανέναν της τομέα και δεν αποσκοπούν γενικότερα σε τίποτα.

Ανώνυμος είπε...

κε Βενιζέλο, ως ακαδημαϊκός πολίτης θεωρώ αισχρή προπαγάνδα οτιδήποτε έχει να κάνει με την αναβάθμιση των πανεπιστημίων και δη από τα δύο κόμματα της εξουσίας. Τα όσα λέτε και γράφετε είναι ενδεχομένως θετικά αλλά απέχουν έτη φωτός από την πολιτική των κυβερνήσεών σας που φρόντισαν να στραγγαλίσουν με κάθε τρόπο τα πανεπιστήμια στο όνομα της κομματικής εξουσίας. Το δε επιχείρημα της τωρινής κυβέρνησης για δήθεν αναβάθμιση της παιδείας μέσω της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι για γέλια και μάλλον απευθύνεται σε μη νοήμονες (δυστυχώς υπάρχουν πολλοί!). Σε κάθε περίπτωση κανείς δεν πιστεύει πως οι κυβερνήσεις επιθυμούν ένα πραγματικά καλό δημόσιο πανεπιστήμιο. Αυτό δεν σημαίνει πως εμείς (δεν συμπεριλαμβάνω του κομματικοποιημένους) οι πανεπιστημιακοί δεν θα παλέψουμε για ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά μας σε σχέση με αυτό που έχετε κατά νου οι τριακόσιοι «επαΐοντες» (μερικοί είστε μόνιμοι, ενώ άλλοι μεταφέρετε το χάρισμα στις επόμενες γενεές σας) του κοινοβουλίου.

Ανώνυμος είπε...

@MoHDa is still alive... said...

Δεν διαφωνώ με το σύνολο των επιχειρημάτων που παραθέτεις μα δεν μπορώ να μην τονίσω πως η εικόνα που εχουμε για τους δασκάλους, καθηγητές και κατ'επέκταση όλου του σχολείου
είναι ιδιαίτερα υποκειμενική και παρουσιάζει φοβερές διαφορές απο άτομο σε άτομο.

Το πρόβλημα αναφορικά με αυτό που τονίζεις είναι οτι αδυνατούμε να παρέχουμε υγειή και πλήρη μόρφωση παρα διάσπαρτες ασύνδετες γνώσεις που τυχαία μεταφέρουν καθηγητές και φυσικά αφορούν κατα το μεγαλύτερο ποσοστό θέματα "βασικών" μαθημάτων.

Δεν είναι το μόνο που εχουμε αποτύχει σχετικά. Ακριβώς γι'αυτό εγιναν νομοθετικά οι ρυθμίσεις για την δημιουργία καποδιστριακών δήμων , πράγμα που θεωρώ τεράστιο στοιχημα, σε μια προσπάθεια μετατροπής σωρείας οικισμών και μικρών ανήμπορων χωριών σε ισχυρούς μεγαλύτερους δήμους. Δήμους με δυνατότητα υποστήριξης νοσοκομιακών μονάδων η κέντρου υγείας, αστικής συγκοινωνίας και ιδρυμάτων.

Το σχολείο που θα περιέχει καλλιτεχνικά και αθλητικά δρώμενα, βιβλιοθήκες, προαιρετικά μαθήματα ποικίλου ενδιαφέροντος απο χορούς μέχρι γλυπική(!) με διαθέσιμες εξοπλισμένες αίθουσες θα είναι ένα ολοήμερο σχολείο σε εναν ικανο να το υποστηρίξει καποδιστριακό δήμο.

Συμφώνω για το απαράδεκτο του αναγκαστικού εκκλησιασμού και για το μάθημα των χριστιανικών αλλα προσωπικά είχα καθηγητές που μας εμφύσησαν τις ένοιες δημοκρατια, ελευθερια, διαφορετικότητα ισότητα κτλ... Ομως δυστηχώς τέτοιοι καθηγητές υπάρχουν απο τύχη και όχι απο εξασφάλιση.

Ο ορίζοντας εφαρμογής σημαντικών μεταρυθμίσεων πρέπει να είναι μεγάλος και το ποσοστό συγκατάθεσης επίσης μεγάλο. Αλλα κάτι τέτοιο δέν είναι εφικτό. Δεν μπορείς να αλλάξεις κατι χωρίς να επέλθει διαμαρτυρία ειδικά σε τομείς που προασπίζονται νέοι ανθρωποι.

Αυτό που λείπει και που έχω βαρεθεί να φωνάζω είναι ενημέρωση. Είμαι φοιτητής και το τμήμα τει που φοιτώ τελεί υπο κατάληψη. Δεν εχω πρόβλημα με αυτό (υπέρ ψήφισα) αλλα εχω πρόβλημα που οι περισσότεροι δεν έχουν ιδέα τί είναι το άρθρο 16, αν διαχωρίζεται με τον νόμο πλαίσιο, τι προτεινε η κάθε παραταξη. Τίποτα. Ουτε για τους κανονισμούς διεξαγωγής των συνελεύσεων δεν υπάρχει ενημέρωση με συνέπεια να "αποφασιστεί" κατάληψη με τελείως απαράδεκτο και αντιδημοκρατικό τρόπο. Επρεπε λέει να ψηφίσουμε πρώτα ναι η όχι στην κατάληψη. Ουτε γιατι, ουτε για ποσο ούτε ποια παραταξη το υποστηρίζει. Ο,τι να'ναι που λέτε και οι βορειοι..

Νομίζω πως το μεγαλύτερο πλήθος των χαρακτηριστικών και λειτουργίας της παιδείας είναι προϊον της πολιτικής πασόκ στα πρώτα χρόνια εξουσίας. Η εννοια της εξέλιξης είναι τρομερής δυναμικής και για εμένα ο λόγος που το πασόκ κυβέρνησε τόσα χρόνια. Παραγωγικό έργο θεσμικών αλλαγών, ενίσχυση της δημοκρατίας και άμεση οικονομική ενίσχυση των ασθενεστέρων αρχικα. Εξυχρονισμος και δημιουγία υποδομών σε συνδυασμό με ενίσχυση της οικονομίας του κράτους στην συνέχεια. Οτι χρειαζόταν η ελλάδα τις δεδομένες στιγμες για εμένα ...

Τώρα αυτο που χρειάζεται είναι κοινωνική πολιτική...
Οχι του στυλ κοιτάζω γύρω μου και βλέπω να μην πω τι.
Σταθερή πολιτική γραμμή με σαφής θέσεις απλά εκφρασμένες και διάχηση τους στην κοινή γνώμη με συνοχή και συνέχεια.

Ξέφυγα λίγο αλλα η παιδεία ειναι ο βασικός θεμέλιος λίθος της προοδευτικής κοινωνίας και απαραίτητο στοιχείο μιας ποιοτικης ,γιατι οχι, συμμετοχικής δημοκρατίας. Ο καιρος είναι κατάλληλος, η κοινωνία ζητά αλλαγές και οι πολιτικοί οφείλετε να το αφουγκραστείτε..

evenizelos είπε...

Φοιτητή

Χαίρομαι κάθε φορά που βλέπω δείγματα φοιτητικού λόγου τέτοιας ποιότητας. Συμφωνούμε με εξαιρέσεις κάποιες αποχρώσεις που έχουν την σημασία τους. Ίσως έχετε δει τις απόψεις μου. Τα σχετικά κείμενα μου βρίσκονται στην ιστοσελίδα μου και στο νέο μου βιβλίο "Ατζέντα 16"

evenizelos είπε...

Ανώνυμε

Συμφωνώ με την πρώτη παράγραφο. Το πώς μπορέι να γίνει η άμεση θετική επέμβαση για την αναβάθμιση των πανεπιστημίων το έχω αναλυτικά προτείνει στο νέο μου βιβλίο "Ατζέντα 16" και στα σχετικά κείμενα που βρίσκονται στην ιστοσελίδα μου.
Πολύ συνοπτικά:
Ψήφιση μίας σύντομης διάταξης νόμου που θα χειραφετεί τα πανεπιστήμια και θα αναθέτει σε αυτά την πρωτοβουλία των κινήσεων. Εφαρμογή της αυτοπρόσωπης ψηφοφορίας (χωρίς διαμεσολαβητές) για την εκλογή των πρυτανικών αρχών και των άλλων οργάνων. Διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των πανεπιστημίων. Ένα κλειστό πανεπιστήμιο δεν μπορέι να πάρει πρωτοβουλίες αναβάθμισης.

harrygrath είπε...

Ενα σχόλιο σας για την εγγενη σε δημοσιο Παν/μιο,με το σημερινο Καθεστως,απαγορευση διδασκαλιας απο αντικαθεστωτικα & μειονοτικα προσωπα ?

Ανώνυμος είπε...

1. ειστε υπερ της ψηφισης της συμβασης για την κατασκευη της υποθαλασσιας αρτηριας στη Θεσσαλονικη ?
2. πιστευετε οτι το αρθρο 16 ειναι "αυταρχικό και πνιγει το δημόσιο πανεπιστήμιο"?

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Βενιζέλε,

Έχοντας διαβάσει τις απόψεις σας για το άρθρο 16 και σημειώνοντας ότι συμφωνώ σε πολλά σημεία μαζί σας θα ήθελα να κάνω κάποιες παρατηρήσεις πάνω στα λεγόμενα σας.

Καταρχήν, θέλω να πω ότι διαφωνώ με την αναθεώρηση του άρθρου 16 όχι από κάποια ιδεοληψία, αλλά επειδή πιστεύω ότι στην καλύτερη περίπτωση(θέσπιση πολύ αυστηρού πλαισίου) δεν θα κερδίσουμε τίποτα, ενώ σε κάθε άλλο ενδεχόμενο η τριτοβάθμια εκπαίδευση θα ζημειωθεί.


«Το πρόβλημα του πανεπιστημίου είναι επίσης η γραφειοκρατική του εξάρτηση από το Υπουργείο Παιδείας. Η αγκύλωσή του που συνδέεται με το γεγονός πως το κράτος επί χρόνια τώρα, και ιδίως τα τελευταία χρόνια, αντιμετωπίζει με καχυποψία και εχθρότητα το ελληνικό πανεπιστήμιο»

Αυτό είναι πολύ σωστό και είναι κάτι που κατά τη γνώμη δεν βρίσκει σύμφωνη την κυβέρνηση. Η κ. Υπουργός από την μία μιλά για αυτοτέλεια των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και από την άλλη θέτει όρια στο συνολικό χρόνο σπουδών των φοιτητών! Δεν πρόκειται για μία αντίφαση;


«Υπάρχει όμως πάντα το επιχείρημα που λέει, εντάξει και αν εμφανιστεί ο μέγας δωρητής και ευεργέτης, ο χορηγός, το ίδρυμα που θέλει να διαθέσει πολλά εκατομμύρια δολάρια για να ιδρύσει ένα μη κερδοσκοπικό, μη κρατικό, κοινωφελές Πανεπιστήμιο, ανταγωνιστικό και αξιοκρατικό, όπως έγινε παλιά με τον Πάντο και το Πάντειο Πανεπιστήμιο ή όπως έγινε με τη Βιομηχανική Θεσσαλονίκης ή τη Βιομηχανική Πειραιώς, τι να κάνουμε; Να το αποτρέψουμε;
Έχω πει: να κάνουμε μια προκήρυξη ενδιαφέροντος για να δούμε συγκεκριμένα ποιος ενδιαφέρεται, με τι ποσά και ποιους όρους. Θα δούμε τότε πόσο δύσκολο είναι στην πραγματικότητα να υπάρξουν αυτές οι προϋποθέσεις»

Με το υπάρχον καθεστός τι εμποδίζει κάποιον να κάνει μια δωρεά σε ένα δημόσιο πανεπιστήμιο; Κατά την άποψη μου δεν το κάνει γιατί σε αυτην την περίπτωση δεν θα αποκομίσει κάποιο όφελος. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια έστω και αν είναι μη κερδοσκοπικά θα διευρύνουν το πεδίο άσκησης εξουσίας κάποιων μεγαλοεπιχειρηματιών εφόσον είναι οι βασικοί χρηματοδότες τους.


«Μέσα στις θέσεις του ΠΑΣΟΚ περιλαμβάνεται-δίπλα στην αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου - και η δυνατότητα ίδρυσης κάποιου μη κρατικού, άρα μη κερδοσκοπικού κοινωφελούς Πανεπιστημίου. Προσέξτε όμως με ποιους απαράβατους όρους. Να είναι εντεταγμένο σε ενιαίο σύστημα με τα δημόσια Πανεπιστήμια. Άρα με αξιοκρατική και ενιαία εισαγωγή φοιτητών και με αξιοκρατική ακαδημαϊκή και πιστοποιημένη εκλογή καθηγητών»

Μία παρατήρηση πάνω σε αυτό. Έστω ότι δίπλα στις υπάρχουσες ιατρικές σχολές ιδρύεται και μία ιδιωτική. Η βάση εισαγωγής σε κάθε σχολή διαμορφώνεται ανάλογα με την ζήτηση, άρα στην ιδιωτική σχολή θα είναι χαμηλότερη από τις υπόλοιπες. Πόσο δίκαιο και αξιοκρατικό είναι να πεις σε ένα παιδί (που δεν πιάνει την βάση της δημόσιας αλλά της ιδιωτικής σχολής) ότι μπορεί να σπουδάσει εφόσον το επιτρέπει το οικογενιακό του εισόδημα;

Τέλος, θα ήθελα να ρωτήσω αν κατά τη γνώμη σας ελλοχεύει ο κίνδυνος μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι να ιδρύσουν μη κρατικά πανεπιστήμια με στόχο την τροφοδότηση των επιχειρήσεων τους με στελέχη που θα προέρχονται από αυτά, καθιστώντας πιο δύσκολη την πρόσβαση στην αγορά εργασίας των αποφοιτων των δημόσιων πανεπιστημίων.
Κώστας Μούρκος

evenizelos είπε...

Harry greco

Μήπως μπορείτε να μου διευκρινήσετε το ερώτημα;

evenizelos είπε...

Academic

Μου έχει δοθεί η δυνατότητα να πω πολλές φορές ότι για την κατάσταση στο πανεπιστήμιο ευθύνη έχουν η σημερινή κυβέρνηση, οι προηγούμενες κυβερνήσεις, τα κόμματα, αλλά και η ίδια η πανεπιστημιακή κοινότητα. Η αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου προϋποθέτει καταρχάς ανασυγκρότηση της ίδιας της πανεπιστημιακής κοινότητας, που πρέπει να χειραφετηθεί όχι μόνον νομοθετικά και διοικητικά, αλλά και από κάθε είδους εξάρτηση.

evenizelos είπε...

Ανώνυμε (υποθαλάσσια αρτηρία)

Για την υποθαλάσσια θα δείτε και στο διαδίκτυο σημερινή δήλωση μου ενόψει της αυριανής συζήτησης στη Βουλή.
Για το άρθρο 16: Όχι δε συμφωνώ καθόλου ότι είναι "αυταρχικό και πνίγει το δημόσιο πανεπιστήμιο" . Μπορείτε να δείτε και στο πολιτικό ημερολόγιο και στην ιστοσελίδα μου αναλυτικά τις θέσεις για το 16.

harrygrath είπε...

Λογω φορτου εργασιας,ισως σας ειναι αδυνατο να παρακολουθειτε παρελθοντα θεματα.
Αν ξαναμπειτε εδω,το ερωτημα μου ηταν οτι στα Δημοσια Παν/μια,λογω Καθεστωτος,δεν βρισκουν βημα τα αντικαθεστωτικα & μειονοτικα ατομα,ενω σε ενα Ιδιωτικο μπορει να τους δωθει βημα.
Αντικαθεστωτικοι ειναι οσοι στις αρμοδιες σχολες θελουν να διδασκουν οτι οι Γραικοι δεν καταγονται απο Ελληνες & οι ελληνες ηταν απο τους πλεον βαρβαρους & απολιτιστους λαους της ιστοριας,οπως & ολοι οι αρχαιοι λαοι,με ανυπαρκτο " πολιτισμο " προς μιμηση & ανυπαρκτη δημοκρατια.
Μειονοτικος ειναι καθε αλλοεθνης,αλλοθρησκος,αλλοδοξος,με γραικικη υπηκοοτητα ή χωρις αυτη,συνολικα 7% του πληθυσμου σημερα.

evenizelos είπε...

Kostas

Όλες σας οι παρατηρήσεις είναι εύλογες. Τώρα που το ΠΑΣΟΚ δήλωσε ότι δεν θα ψηφίσει υπέρ της αναθεώρησης του άρθρου 16 (και καμίας άλλης διάταξης) ούτε σε αυτήν ούτε στην επόμενη Βουλή και θα αναλάβει νέα αναθεωρητική πρωτοβουλία μετά τις εκλογές, έχουμε την ευκαιρία για ένα πιο ήρεμο και συγκροτημένο διάλογο.

evenizelos είπε...

Angel touch

Από έναν τόσο πλούσιο προβληματσιμό κρατώ: α)την ιδέα για ένα σχέδιο "Καποδίστριας 2" για πράγματικά ισχυρούς και αποτελεσματικούς δήμους β)την προτεραιότητα της κοινωνικής πολιτικής μέσω των δήμων

Ανώνυμος είπε...

Κε. Βενιζέλο,
Διάβασα τη διπλωματική σας απάντηση η οποία ρίχνει το μπαλάκι για την κατάσταση των πανεπιστημίων στην ακαδημαϊκή κοινότητα και ως μέλος ΔΕΠ ενός περιφερειακού πανεπιστημίου αρνούμαι κατηγορηματικά οποιαδήποτε τέτοια κατηγορία. Σας ερωτώ κε υπουργέ για ποια χειραφέτηση μιλάτε (νομική(?), διοικητική, κτλ) όταν ένα πανεπιστήμιο αδυνατεί να προσλάβει το διδακτικό προσωπικό που επιθυμεί, να καταρτίσει το πρόγραμμα σπουδών του, κτλ., εάν δεν το εγκρίνει κάποιο κομματικό στέλεχος του υπουργείου παιδείας; Οι υποδομές, δε, και οι συνθήκες διδασκαλίας, έρευνας και εργασίας στα περιφερειακά πανεπιστήμια είναι τριτοκοσμικές. Σε τι λοιπόν έσφαλε η πανεπιστημιακή κοινότητα όταν για παράδειγμα εγώ προσωπικά (και σχεδόν όλοι στο πανεπιστήμιο που εργάζομαι) μετά από 6 χρόνια δεν έχουμε προσωπικό γραφείο, τηλέφωνο, κτλ., ενώ οι αίθουσες διδασκαλίας είναι χειρότερες από συνοικιακό φροντιστήριο; Δυστυχώς η χειραφέτηση είναι υπαρκτή αλλά αφορά κυρίως τα ΜΜΕ τα οποία βομβαρδίζουν τον κόσμο με ανακρίβειες και πληρωμένες δημοσκοπήσεις του στυλ «συμφωνείτε ή όχι με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια;». Κανείς όμως δεν μπαίνει στο κόπο να δείξει την πραγματική κατάσταση των κρατικών πανεπιστημίων πολλά εκ των οποίων δημιούργησε αφειδώς και η κυβέρνησή σας. Γιατί τότε στο πλευρό των φοιτητών και καθηγητών θα ήταν σύσσωμη η κοινή γνώμη και πάνω απ’όλα οι γονείς που πληρώνουν χρυσάφι τη δήθεν δωρεάν παιδεία.

Unknown είπε...

ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟ ΚΥΡΙΕ ΒΕΝΙΖΕΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 16 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ Ή ΟΧΙ; ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟ;ΛΥΣΤΕ ΜΟΥ ΤΗΝ ΕΞΗΣ ΑΠΟΡΙΑ:ΠΟΙΟΣ ΩΘΕΙ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΝΔ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ;ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ;Ο ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΠΟΥ ΤΑ ΕΜΑΘΕ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΡΙΝΕΙ;ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΚΑΤΙ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕΙ. ΑΡΑ ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΩΣΑΜΕ ΤΟ ΑΠΘ ΑΠΟΚΤΗΣΑΜΕ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ. ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΗ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΤΩΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΣΟΚ; ΠΡΙΝ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΔΕΝ ΚΥΒΕΡΝΟΥΣΕ; ΤΩΡΑ ΕΓΙΝΕ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 16; ΞΑΦΝΙΚΑ;

evenizelos είπε...

Harrygreco

Η διδασκαλία και η έρευνα είναι ελεύθερες. Το μόνο όριο είναι η επιστημονική τεκμηρίωση και το ακαδημαϊκό ήθος. Το πανεπιστήμιο δίνει σημασία στην επιστήμη και όχι στις απλές ιδεοληψίες.

harrygrath είπε...

Καλυτερα τα παρελθοντα ποστς να κλεινουν.

evenizelos είπε...

Δημήτρη Μωρίδη

Την άποψη μου την ξέρετε:
Το πρόβλημα της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης δεν είναι συνταγματικό, αλλά πολιτικό, κοινωνικό και αναπτυξιακό. Το άρθρο 16 δεν έφταιξε σε τίποτα.

evenizelos είπε...

Academic

Αγαπητέ κύριε συνάδελφε,
για την κατάσταση ευθύνεται η σημερινή, αλλά και οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Ευθύνεται όμως και η πανεπιστημιακή κοινότητα που αφενός μεν δεν ασκεί με πληρότητα και επάρκεια τις αρμοδιότητες που έχει (ξεκινώ από το πρόγραμμα σπουδών και τις ακαδημαϊκές πρακτικές και φτάνω στις διαδικασίες εκλογής μελών ΔΕΠ), αφετέρου δε δεν αντιτείνει ένα ολοκληρωμένο δικό της σχέδιο για την αναβάθμιση του δημοσίου πανεπιστημίου με ευθύνη και πρωτοβουλία κάθε πανεπιστημίου. Μία αυστηρή διαμαρτυρία του ίδιου του πανεπιστημίου με απόφαση της Συγκλήτου για τις ελλείψεις στις υποδομές θα την καταλάβαινε πολύ καλά η κοινή γνώμη ακόμη και αν αυτή είχε την μορφή της διακοπής της λειτουργίας των πανεπιστημίων για κάποιες ημέρες.
Πολύ περισσότερο θα την καταλάβαιναν οι τοπικοί φορείς αν τους καλούσαν να μετάσχουν στην διαμαρτυρία και τις διεκδικήσεις στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου σχεδίου αναβάθμισης.

Ανώνυμος είπε...

Σχόλιο: μήπως το “τέλμα” είναι τα κόμματα που εμπλέκονται σε κάθε φοιτητικές εκλογές με κεκαλυμμένα ονόματα ΔΑΠ, ΠΑΣΠ, ΠΣΚ, .. κτλ. Ένα γενναίο βήμα θα ήταν να μη ανακατεύονται καθόλου στις εκλογές και κυρίως να μη επιδοκιμάζονται από πολιτικούς εντός των πανεπιστημίων με ομιλίες καθαρά κομματικές της μορφής –Μπράβο βγήκαμε πρώτο κόμμα στις εκλογές άρα οι νέοι μας στηρίζουν – κάθε χρονιά τα ίδια και τα ίδια. Να δω ένα κόμμα να απέχει συνειδητά από τις όποιες φοιτητικές εκλογές!!!!!!!!!!

Επίσης δεν συμφωνώ να εμπλέκονται οι φοιτητές σε θέματα διοίκησης του πανεπιστημίου.

Unknown είπε...

Κύριε Βενιζέλο,
άλλο ρώτησα, όμως, δέχομαι τις υπεκφυγές δεδομένης της ασαφούς εικόνας του ΠΑΣΟΚ το οποίο δεν έχει αποκτήσει το ιδεολογικό στίγμα που αναζητούσαμε όλοι τον Μάρτη του 2005 στο Στάδιο του Φαλήρου. Δυστυχώς το ΠΑΣΟΚ είναι υπέρμαχος της ιδιωτικής εκπαίδευσης σε όλους τους βαθμούς και καθημερινα χάνει την αξιοπιστία του. έχει προτάσεις - δεν δέχομαι αυτά που λένε οι δημοσιογράφοι- είναι όμως προσανατολισμένες προς τη λάθος κατεύθυνση. Είναι αντιλαϊκές και χειραγωγούμενες από το μεγάλο κεφάλαιο.

evenizelos είπε...

Ionix

Πράγματι, η στάση των κομμάτων μέσα στα πανεπιστήμια πρέπει να αλλάξει ριζικά. Δεν μπορεί στόχος να είναι ο κομματικός ή δικομματικός έλεγχος των πανεπιστημίων. Η πανεπιστημιακή κοινότητα πρέπει να υπερβαίνει τις τυπικές κομματικές διακρίσεις, αλλά να έχει έντονα ιδεολογικά και ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά.

Unknown είπε...

Πριν από λίγο "μπήκα" στο blog διαλόγου του Συνασπισμού για την Παιδεία (syn-16.blogspot.com).
Ποια είναι η άποψή σας για τις θέσεις αυτού του κόμματος για την Ανώτατη Παιδεία και την εισαγωγή των νέων στα Πανεπιστήμία;

evenizelos είπε...

Perfree

Πολλές από τις θέσεις που παρουσίασε ο ΣΥΝ είναι ενδιαφέρουσες και αξίζει να συζητηθούν ευρύτερα. Βέβαια το ΠΑΣΟΚ έχει παρουσιάσει τα γνωστά 15 σημεία που αφορούν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Τώρα όλα αυτά συνοψίζονται στις προγραμματικές προτάσεις που παρουσιάσαμε. Εγώ, όπως ίσως ξέρετε στην "Ατζέντα 16", επιμένω στην ανάγκη ριζικής αλλαγής στο λύκειο και στον τρόπο εισαγωγής στο πανεπιστήμιο.
Πρόταση μου είναι ένα τεταρτοετές γυμνάσιο και ένα διετές κολεγιακού τύπου λύκειο κατά τα πρότυπα του International Baccalaureate. Αυτό θα αλλάξει ριζικά τη φιλοσοφία των εξετάσεων καθώς με το Ι.Β. θα μπορεί να γραφτεί σε ΑΕΙ ανάλογα με τις επιδόσεις του.
Χαίρομαι επίσης γιατί η λεγόμενη ενδοπανεπιστημιακή κινητικότητα (δυνατότητα αλλαγής τμήματος, δυνατότητα διατμηματικών προγραμμάτων κ.ο.κ.) έχει αρχίσει να γίνεται ευρύτερα αποδεκτή.

Ανώνυμος είπε...

Σε παλαιότερο σχόλιο μου με αφορμή ένα άρθρο σας στην Κ. Ελευθεροτυπία είχα αναφερθεί στη ποιότητα της πρόταση σας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα περίμενε κανείς να σας ακολουθήσουν και άλλοι συνάδελφοι σας σε αντίστοιχης ποιότητας παρεμβάσεις ώστε το ΠΑΣΟΚ να παίξει ένα ρόλο πραγματικά μεταρρυθμιστικό σε όλη αυτή την περίοδο της κρίσης.
Να παρουσιάσει μια νέα πρόταση και να πείσει γιατί άφησε να περάσουν άκαρπα τόσα χρόνια διακυβέρνησης.
Αντίθετα βλέπει κανείς κάποια στελέχη να λεν δημόσια πως θα πρέπει να είναι τα πανεπιστήμια (λες και τώρα πρωτοεμφανίζονται στη χώρα) ή ακόμη χειρότερα να αναπτύσσουν θέσεις αλλά και να υιοθετούν την επιχειρηματολογία της Κυβέρνησης για το φαινόμενο των καταλήψεων και συνολικά των αντιδράσεων των τελευταίων μηνών. Στη δεύτερη περίπτωση φυσικά αναφέρομαι στο κ. Πάγκαλο και στις δηλώσεις του στις δύο εμφανίσεις του στη ΝΕΤ.
Είμαι στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από το 1973 σαν φοιτητής και σαν ΕΠ (όπως πολύ καλά γνωρίζετε). Τέτοιας έντασης και έκτασης αντιδράσεις στις νομοθετικές πρωτοβουλίες μιας κυβέρνησης ειλικρινά δεν έχω ξανασυναντήσει. Θεωρώ ότι οι αντιδράσεις για τον 815 (αν και τις έχασα λόγω σπουδών στο εξωτερικό ) δεν είχαν αυτή την διάρκεια και δυναμική.
Όλη αυτή η ένταση δεν θα πρέπει να μας κάνει να αντιληφθούμε ότι το ζήτημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι πολύ σοβαρότερο και περισσότερο πολυδιάστατο ? Δεν θα πρέπει ο λόγος που αρθρώνεται δημόσια να είναι ένας λόγος πραγματικά μεταρρυθμιστικός και να συμβάλλει στο να πείσει την κυβέρνηση να προχωρήσει σε πραγματικό διάλογο, με όλους τους φορείς του χώρου ώστε να βελτιωθεί το Δημόσιο Πανεπιστήμιο? Και μετά βλέπουμε με τα Ιδιωτικά.
Δεν θα ήθελα να σχολιάσετε (αν υπάρχει κάποιος λόγος να το κάνετε) το παρόν σχόλιο σε ότι έχει να κάνει με τα πρόσωπα και ειδικά με τον κ. Πάγκαλο. Φοβάμαι ότι θα μπείτε στο πειρασμό να τον υπερασπιστείτε και τέτοιο φορτίο δεν σας αξίζει και ζητώ συγγνώμη που αναφέρομαι στο blogg σας για το ζήτημα αυτό.. Ειλικρινά τέτοια απαξιωτική στάση σε νέους με οράματα που αγωνίζονται, σε όποιο πολιτικό χώρο και αν ανήκουν, είναι απαράδεκτη.
Σας ευχαριστώ για την φιλοξενία

Υ.Γ. Θα πρέπει να ξέρουν όλοι ότι τις καταλήψεις δεν τις αποφασίζουν οι μειοψηφίες. Τις αποφασίζουν οι πλειοψηφίες των φοιτητών που συμμετέχουν στις ΓΣ των συλλόγων. Όσοι δεν συμμετέχουν έμμεσα πλην σαφώς αποδέχονται το αποτέλεσμα αυτό.

evenizelos είπε...

Th. Kargidis

Δεν θέλω πράγματι να σχολιάσω τα όσα είπε ο κ. Πάγκαλος. Συμφωνώ όμως απολύτως μαζί σας ως προς την οξύτητα και την πολυπλοκότητα των προβλημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και ως προς την ανάγκη να διατυπωθεί ένας δημόσιος λόγος άλλης ποιότητας γύρω από το θέμα αυτό.

ShareThis