tag:blogger.com,1999:blog-36963065.post116316795066308968..comments2024-03-13T09:11:45.296+02:00Comments on πολιτικό ημερολόγιο...: Το ζήτημα του άρθρου 16evenizeloshttp://www.blogger.com/profile/02355971680715502842noreply@blogger.comBlogger95125tag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-68001879230350360152007-04-19T22:13:00.000+03:002007-04-19T22:13:00.000+03:00φτιαξτε πρωτα τα δικα μας τα κρατικα πανεπιστημια....φτιαξτε πρωτα τα δικα μας τα κρατικα πανεπιστημια...δεν μπορει να φερνετε ως παραδειγμα την αμερικη μιλωντας για αρθρο 16(υπαρχουν και χωρες δυτικες που δενε χουν ιδιωτικα πανεπιστημια )...<BR/> εδω το καλυτερο πανεπιστημιο της χωρας ειναι το αριστοτελειο που ειναι ενα αχουρι απο αποψη υποδομων,ειναι δυνατον να μιλαμε για ιδωτικα πανεπιστημια??<BR/> Τι βιαζεστε σας πιεζουν τοσο οι αμερικανοι πατρωνοι?<BR/> δεν μπορουν να ισχυσουν τα αρθρα 16 στην ελληνικη πραγματικοτητα των 500 φοιτητων σε αμφιθεατρο τον 150..πρωτα φτιαξτε τα κρατικα πανεπιστημια και μετα ιδρυστε οτι θελετε ,τοτε ισως να υπαρχει και ανταγωνισμος τωρα τι να υπαρχει?αυτο που μου ρχεται στο μυαλο ειναι η εγκαταλειψη της δημοσιας ανωτατης παιδειας...αυτη ειναι η παραδοχη με το αρθρο 16...<BR/> κατι ακομα ολοι τα βαλατε με τους αιωνιους φοιτητες(λες και αυτοι δνε μπηκαν με το σπαθι τους σε δυσκολες εποχες),με το ασυλο κτλ κτλ...<BR/> καταργηστε πρωτα το ασυλο των βουλευτων,τις φλας γκορτον συνταξιοδοτησεις και αφηστε τα δευτερευοντα...<BR/> ακομα και ο ελεγχος των πανεπιστημιων με βρισκει αδιαφορο...την κυρια γιαννακου ποιος τις ελεγχει για τις αλλαζονικες μπανανες που διαπραττει?ο πρωθυπουργος?ειμαστε σοβαροι?γιατι να μην ελεγχεται το υπουργικο συμβουλιο και μονο(υστερα απο μια ετησια επιδειξη απολογισμου του εργου του ...στην κρατικη τηλεοραση?)καθε χρονο μεσω δημοψηφισματος?(οχι το κομμα προσοχη το υπουργικο σχημα)...<BR/> χρειαζεται νομιζω μια αναθεωρηση του ολου συστηματος που σημερα βασιζεται στην λογικη του"με την απομακρυνση απο το ταμειο ουδεν λαθος αναγνωριζεται"Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1169556334991727502007-01-23T14:45:00.000+02:002007-01-23T14:45:00.000+02:00Για v.t.Η προσέγγιση μου είναι πάντα πολιτική με ζ...Για v.t.<BR/><BR/><BR/>Η προσέγγιση μου είναι πάντα πολιτική με ζητούμενο το συμφέρον του τόπου και της παράταξης.evenizeloshttps://www.blogger.com/profile/02355971680715502842noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1169553665127773602007-01-23T14:01:00.000+02:002007-01-23T14:01:00.000+02:00ΓρηγόρηΣτμφωνώ μαζί σας.Αν το ΥΠΕΠΘ υιοθετήσει τον...Γρηγόρη<BR/><BR/>Στμφωνώ μαζί σας.<BR/>Αν το ΥΠΕΠΘ υιοθετήσει τον διαγωνισμό του ΕΒΕΑ, θα κάνω αμέσως σχετική ερώτηση και διαμαρτυρία στη Βουλή.evenizeloshttps://www.blogger.com/profile/02355971680715502842noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1169513507141711662007-01-23T02:51:00.000+02:002007-01-23T02:51:00.000+02:00Για άλλη μια φορά τα πανεπιστήμια κλείνουν και χάν...Για άλλη μια φορά τα πανεπιστήμια κλείνουν και χάνεται η εξεταστική.<BR/>Ποιος έχει την ουσιαστική ευθύνη για αυτό; <BR/>Εκ πρώτης όψεως ευθύνεται τόσο η κυβέρνηση με πρώτους – πρώτους τον κ. Πρωθυπουργό και την κ. Υπουργό Παιδείας, όσο και η ακαδημαϊκή κοινότητα. Βέβαια δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι η αναθεώρηση του άρθρου 16 ήταν στην ατζέντα της κυβέρνησης. Επίσης δεν μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε ότι η ακαδημαϊκή κοινότητα μάχεται για τα κεκτημένα της με έναν τρόπο ο oποίος αποτελεί συνταγματικό δικαίωμα- το δικαίωμα στην απεργία (άρθρο 23 Σ.).<BR/>Επομένως ποιος είναι ο πραγματικός ένοχος;<BR/>Λαμβάνοντας υπόψη μιά βασική αρχή δικαίου, βάσει της οποίας κρινόμαστε τόσο για τα όσα πράττουμε αλλά και για τα όσα παραλείπουμε, συμπεραίνω ότι ο κύριος υπαίτιος αυτού του αδιέξοδου δεν είναι άλλος από το ΠΑΣΟΚ και συγκεκριμένα τον πρόεδρο του. <BR/>Κατά πρώτον, η πρωτοβουλία για την μετάθεση της συζήτησης του άρθρου 16 για την 10η Ιανουαρίου προέρχεται από το ΠΑΣΟΚ. Αυτό ήταν τραγικό λάθος. Είναι γνωστό της πάσης ότι η εξεταστική αρχίζει το δεύτερο δεκαήμερο του Ιανουαρίου. Με τον τρόπο αυτό έδωσε το ΠΑΣΟΚ το δικαίωμα στην ακαδημαϊκή κοινότητα να «εκβιάσει» στο πλαίσιο της εξεταστικής.Πρόκειται, ως γνωστόν, για τον πιο ανήθικο εκβιασμό. Αφού όμως το ΠΑΣΟΚ έδωσε το «μπαλαντέρ», δεν ευθύνεται η ακαδημαϊκή κοινότητα που το χρησιμοποίησε.Τουναντίον.<BR/>Κατά δεύτερον, το ΠΑΣΟΚ είχε την δυνατότητα να εκτονώσει την κρίση μεταθέτοντας τη συζήτηση για το άρθρο 16 στην αναθεωρητική Βουλή. Έπειτα από ένα χρόνο και δεδομένου ότι θα είχαν γίνει τα απαραίτητα fora για την κατάσταση των πανεπιστημίων στην Ελλάδα και για τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας αλλά και της οικονομίας, η συζήτηση του άρθρου 16 θα μπορούσε να γίνει με μεγαλύτερη νηφαλιότητα και άρα αποτελεσματικότητα. <BR/>Επισημάνατε τους κινδύνους κ. Βενιζέλε. Εμμέσως πλην σαφώς αυτό υποστηρίξατε. Ή για να είμαι πιο ακριβοδίκαιος, η τοποθέτηση σας είχε τρείς συνισταμένες: την ιδεολογική - η πάγια αντίθεση σας σε κερδοσκοπικά πανεπιστήμια και σε ένα καινοφανές για την Ελλάδα ταξικό εκπαιδευτικό σύστημα που θα βασίζεται σε κριτήρια οικονομικά και όχι αξιακά • τη νομική-ορθολογιστική - η απαίτηση σας για ευρεία συναίνεση όταν λαμβάνονται αποφάσεις αυτού του επιπέδου (3/5 για την αναθεώρηση του άρθρου 16 και 2/3 για την ψήφιση του εκτελεστικού νόμου)• και την τακτικιστική- εκτόνωση της κρίσης και μετάθεση αυτής στην επόμενη και αναθεωρητική Βουλή.<BR/>Δυστυχώς ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ επέλεξε να κάνει επίδειξη ισχύος στο κόμμα σας. Θέλησε να αποδείξει ότι δεν τον ενδιαφέρει ούτε η θέση του «αμέσως επόμενου», ούτε οι απόψεις των λοιπών στελεχών, ούτε η επιθυμία των ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ, αλλά ούτε και το συλλογικό συμφέρον. Εύγε! <BR/>Επιλέγω να μην υιοθετήσω την άποψη ότι η εμμονή του προέδρου στην αναθεώρηση του 16 οφείλεται και σε άλλους παράγοντες, όπως ανειλημμένες υποχρεώσεις σε μεγαλοεπιχειρηματίες.<BR/>Πρόκειταιόμως απλά για επιλογή και όχι για εμπεριστατωμένη θέση. <BR/><BR/>Προσβλέπουμε σε σας κ. Υπουργέ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1169390903097177672007-01-21T16:48:00.000+02:002007-01-21T16:48:00.000+02:00παρακολουθώ τις συζήτησεις και δεν έχω καταλάβει τ...παρακολουθώ τις συζήτησεις και δεν έχω καταλάβει το εξης απλό:<BR/>Για ποιο λόγο ένα φορέας θα ιδρύσει Πανεπιστήμιο αν δεν έχει σκοπό το κέρδος?<BR/>Τη σημαίνει η καραμέλα του "μη κερδοσκοπικού" πανεπιστημίου.<BR/><BR/>Με την ευκαιρία ζητώ της παρέμβασης σας για την πράξη του Υπουργείου Παιδείας να "υιοθετήσει" το διαγωνισμό του Εμπορικου και Βιομηχανικου Επιμελητηρίου Αθηνών στον οποίο καλούνται οι μαθητές Λυκείων να γράψουν έκθεση υπερ των ιδιωτικών πανεπιστήμιων.<BR/>Το θεωρώ πρόκληση.<BR/>Περισσότερα για αυτό το θέμα στο <BR/><BR/>http://deilogos.wordpress.com/2007/01/18/18-01-2007/<BR/><BR/>Σας ευχαριστώ για την προσοχή σαςΓρηγόρηςhttps://www.blogger.com/profile/05680090037472526917noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1169115188301361102007-01-18T12:13:00.000+02:002007-01-18T12:13:00.000+02:00Gia th. kargidisΠράγματι έτσι είναι. Μνημονεύω ειδ...Gia th. kargidis<BR/><BR/>Πράγματι έτσι είναι. Μνημονεύω ειδικά τα ΤΕΙ για τους αναγνώστες που δεν γνωρίσουν τον ορισμό του νόμου περί ΑΕΙ.evenizeloshttps://www.blogger.com/profile/02355971680715502842noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1168950722758656262007-01-16T14:32:00.000+02:002007-01-16T14:32:00.000+02:00Gia openmindedΧαίρομαι που συμφωνούμεGia openminded<BR/><BR/>Χαίρομαι που συμφωνούμεevenizeloshttps://www.blogger.com/profile/02355971680715502842noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1168742342175218362007-01-14T04:39:00.000+02:002007-01-14T04:39:00.000+02:00Πολύ σωστά είναι λάθος να επικεντρωνόμαστε και να ...Πολύ σωστά είναι λάθος να επικεντρωνόμαστε και να κινούμαστε μόνο γύρω απο το αρθρό 16.<BR/><BR/>Σε καμία όμως περίπτωση δεν πρέπει να υπερψηφιστεί απο την παρούσα βουλή καθώς είναι θέμα καίριο και καθοριστικό.<BR/>Υποβαθμίζουμε ήδη την παιδεία απο την ελλειπή χρηματοδότηση.Ας ξεκινήσουμε απο εκεί με πλάνο ανάπτυξης.<BR/><BR/>Τα καινούργια τμήματα δημιουργούν πρόβλημα χωροθέτησης.<BR/>Θα είναι σόκ για τα πανεπιστήμια αυτή η απότομη αλλαγή συνθηκών. Χρειάζεται πολύ προσεκτική εφαρμογή.<BR/><BR/>Γνώμη μου πάντως πως πρέπει να αξιολογηθεί η περίπτωση αποσύνδεσης του λυκείου απο την διαδικασία εισαγωγής πολυ σοβαρα. Η εισαγωγή στα πανεπιστήμια πρέπει να περιέχει και άλλα κριτήρια όπως πολυ σωστά αναφέρατε.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1168599092319718662007-01-12T12:51:00.000+02:002007-01-12T12:51:00.000+02:00Αγαπητέ Με πολύ ενδιαφέρον διάβασα το άρθρο σας στ...Αγαπητέ <BR/><BR/>Με πολύ ενδιαφέρον διάβασα το άρθρο σας στην Κ. Ελευθεροτυπία για την Ατζέντα 16 σημείων για συζήτηση. Δεν νομίζω ότι μπορεί κάποιος εύκολα να διαφωνήσει με τις απόψεις σας. Θα ήθελα όμως να σας κάνω μια υπόδειξη σχετικά με την χρήση των όρων ΑΕΙ και ΤΕΙ οι οποίοι χρησιμοποιούνται συχνά αλλά είναι λάθος. <BR/>Δηλαδή σύμφωνα με τον Ν. 2916/2001 τα ΤΕΙ ανήκουν πλέον στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Δεν μπαίνω στην ουσία της διάταξης αλλά όταν λέμε ΑΕΙ σ' αυτά πλέον περιλαμβάνονται και τα ΤΕΙ. Μήπως πιο σωστή θα ήταν η χρήση των όρων Πανεπιστήμια και ΤΕΙ όπως ορίζονται και από το άρθρο 1 του σχετικού νόμου;Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1168521919278977232007-01-11T15:25:00.000+02:002007-01-11T15:25:00.000+02:00Για Χάρη ΜαρήΕπειδή έχω πει αναλυτικά τις απόψεις ...Για Χάρη Μαρή<BR/><BR/>Επειδή έχω πει αναλυτικά τις απόψεις μου για το ζήτημα αυτό, επιφυλάσσομαι να δημοσιεύσω σε λίγες ημέρες μια ολοκληρωμένη πρόταση για το ζήτημα των λεγόμενων "κολεγίων".evenizeloshttps://www.blogger.com/profile/02355971680715502842noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1168383376252156532007-01-10T00:56:00.000+02:002007-01-10T00:56:00.000+02:00Γιατί ο κ. Βενιζέλος και άλλοι πολλοί συμπολίτες μ...Γιατί ο κ. Βενιζέλος και άλλοι πολλοί συμπολίτες μας πιστεύουν ότι η ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων χωρίς αυστηρούς κανόνες (και μάλιστα σε επίπεδο Συντάγματος) θα οδηγήσει σε υποβάθμιση την ανώτατη παιδεία στη χώρα μας;<BR/>Φαντάζομαι, γιατί υποθέτουν ότι χωρίς τον "αυστηρό κρατικό έλεγχο" και το καθορισμό "προυποθέσεων για την εισαγωγή των φοιτητών" οποιοδήποτε σημερινό "κεντρο ελευθέρων σπουδών" που συνεργάζεται με κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού, θα μπορεί να δίνει πτυχία με κριτήριο την ικανότητα του "πελάτη" να πληρώσει και όχι την γνώση πάνω στο αντικείμενο των σπουδών. (Δεν θα ασχοληθώ με το αν τα κρατικά πανεπιστήμια που δεν τους ενδιαφέρει ο "πελάτης" δίνουν πτυχία που αντιστοιχούν στο επίπεδο της γνώσης του αντικειμένου -όσοι από εμάς έχουν τελείωσει ελληνικό ΑΕΙ το γνωρίζουν καλά αυτό). Επομένως, σύμφωνα με το σκεπτικό αυτό, χωρίς το "κρατικό έλεγχο" θα είναι πολύ εύκολο για οποιονδήποτε έχει οικονομική ευχέρεια να "αγοράσει" ένα πτυχίο, με ελάχιστο ή καθόλου κόπο. Και άρα -σκέφτονται πολλοί- με το πτυχίο αυτό, κάποιος μπορεί να βρεί μια πολύ καλή θέση εργασίας, -που προφανώς θα τη στερήσει από μια φτωχή πλην τίμια Διάνοια που θα έχει τελειώσει κρατικό ΑΕΙ- επομένως κανείς πια δεν θα προτιμάει τα ελληνικά ΑΕΙ, στα οποία κάποιος θα πρέπει να προσπαθήσει σκληρά για να εισαχθεί και να μάθει όλα αυτά τα πράγματα ώστε να γίνει ένας "μορφωμένος". Θα περίμενε επομένως κανείς ότι στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου που εδώ και χρόνια υπάρχουν μη-κρατικά πανεπιστήμια, τα κρατικά πανεπιστήμια θα έχουν εξαφανισθεί. Ιδιαίτερα σε χώρες όπως η Αμερική, όπου ως γνωστόν όλα τα καθορίζουν "οι νόμοι της αγοράς", θα περίμενε κανείς ότι η επιστήμη και η τεχνολογία θα έχουν σταματήσει να αναπτύσονται και ότι εκλείπουν οι "ανώτατα" μορφωμένοι νέοι, αφού ο καθένας μπορεί να πληρώσει και να πάρει ότι πτυχίο θέλει, χωρίς να διαβάσει ούτε μια σελίδα! <BR/>Βέβαια όλοι ξέρουμε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Και δεν ισχύει όχι επειδή στην Αμερική και αλλού, τα καλύτερα πανεπιστήμια είναι κρατικά (όπως μας λεει και μας ξαναλεει ο κ. Βενιζέλος) -αν και αυτό βέβαια δεν τα εμποδίζει να χρηματοδοτούνται "έμμεσα ή άμεσα" από επιχειρήσεις, κάτι το οποίο προφανώς θα πρέπει να απαγορευτεί στην Ελλάδα- αλλά γιατί πολύ απλά εκεί, αν δεν έχεις τις δεξιότητες που πιστοποιεί το πτυχίο σου (τουλάχιστον) την άλλη μέρα θα είσαι πάλι χωρίς δουλειά. Επομένως γιατί να πληρώσεις για ένα χαρτί που δεν έχει κανένα αντίκρυσμα;<BR/>Ναι, αλλά, θα σου πούνε, εδώ είναι Ελλαντα. Και στο Ελλάντα, θα σου πούνε, αν έχεις το "μέσο" δεν σε κουνάει κανείς από τη δουλειά σου (στον ιδιωτικό τομέα μιλάμε, στο δημόσιο, αν μπεις, δεν βγαίνεις ακόμα και αν δεν ξέρεις πόσα ποδαράκια έχει το τρανζίστορ). <BR/>Τώρα το κατάλαβα το επιχείρημα! <BR/>Μόνο που, αφού είναι έτσι το Ελλάντα, άφηστε την αναθεώρηση, μην τη κάνετε καθόλου! Γιατί υποψιάζομαι ότι αυτοί που θα κάνουν την αναθεώρηση, είναι οι ίδιοι που έκαναν την Ελλάδα μας, Ελλάντα!<BR/><BR/>Ευχαριστώ για τη φιλοξενεία,<BR/>Συγγνώμη για τη λογοδιάροια<BR/><BR/>Χάρης ΜαρήςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1168271261486164202007-01-08T17:47:00.000+02:002007-01-08T17:47:00.000+02:00Μου κάνει εντύπωση ότι κανείς δεν μιλάει για την ε...Μου κάνει εντύπωση ότι κανείς δεν μιλάει για την εμπειρία από τη λειτουργία των σοβαρών ιδιωτικών πρωτοβουλιών στην Ελλάδα. Εκτός από τα περίφημα "διαμερίσματα στην Κάνιγκος" υπάρχουν και σοβαρές προσπάθειες με μακρόχρονη προσφορά.<BR/>Ας πάρουμε το Deree. Διαθέτει περιουσία real estate, της οποίας η εκμετάλλευση θα απέδιδε πολλαπλάσια και χωρίς μπελά από οποιαδήποτε ενασχόληση με "παροχή πτυχίων". Το συγκεκριμένο ίδρυμα προσέφερε στην ελληνική κοινωνία σπουδές σε τομείς, τους οποίους το δημόσιο πανεπιστήμιο , μακριά από την κοινωνία τελικά, ανακάλυψε με καθυστέρηση δεκαετιών. Αναφέρομαι στην Ψυχολογία, την Επικοινωνία, τη Διοίκηση Επιχειρήσεων, το Θέατρο, τον Κινηματογράφο, για να ανφερθώ σε μερικά μόνον. Δηλαδή, το Deree στελέχωνε την ελληνική αγορά με αποφοίτους στη Διοίκηση Επιχειρήσεων ενώ η ΑΣΟΕΕ έβγαζε (ανωτάτη πάντα!) βοηθούς λογιστών! Αν θέλετε, ρίξτε μια ματιά στο πρόγραμμα του Deree και θα δείτε ποιά νέα τμήματα θα γίνουν στα δημόσια πανεπιστήμια σε πέντε με δέκα χρόνια!<BR/>Γιατί δεν μιλάει κανείς για την ποιότητα σπουδών στο ALBA; Απλούστατα γιατί είναι τόσο μακράν άλλων προσπαθειών (πλην μιάς ίσως - της πρώην ΑΣΟΕΕ - μαθαίνουν γρήγορα!) και είναι τέτοια η ζήτηση που καλό είναι να αποφεύγονται οι ανεπιθύμητες συγκρίσεις.<BR/>Γιατί δεν μιλάει κανείς για το ΑΙΤ; Επειδή είναι μαγαζί του Κόκκαλη μήπως; Μέχρι το 2005 (είχα δει τα στοιχεία) η επιδότηση από το ίδρυμα Κόκκαλη ήταν περίπου 3 εκατ ευρώ το χρόνο (συν δίδακτρα, συν χορηγίες, κλπ). Η ποιότητα των σπουδών, υπό τον έλεγχο του Carnegie Mellon δεν παίζεται (σε σύγκριση με το καλύτερο πρόγραμμα ελληνικού πολυτεχνείου). Απ' ό,τι ακούω και το Anatolia δεν πάει πίσω, καθώς και κάμποσα ακόμη (ας αφήσουμε λίγο χρόνο στο AHU να δείξει), τα οποία κάθε άλλο παρά "γκαρσονιέρες στην Κάνιγκος" είναι! <BR/>Το πρόβλημα τελικά δεν είναι αν κάποιοι θα μπουνε στην αγορά για να βγάλουν λεφτά. Η αναφορά στην αρνητική εμπειρία της Πορτογαλίας είναι, λυπάμαι, γελοία. Πρώτον, γιατί κάποιοι έχασαν (και πολλά μάλιστα) λεφτά! [Έτσι είναι η ιδιωτική πρωτοβουλία.] Δεύτερον, γιατί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα ξεκαθάρισε η κατάσταση και η κοινωνία έχει σαφή εικόνα ποιές σπουδές αξίζουν και ποιές όχι. Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν μπορούμε (παρά μόνον ιδιωτικά) να πούμε ποιές σπουδές αξίζουν.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1166601025329984632006-12-20T09:50:00.000+02:002006-12-20T09:50:00.000+02:00Τα παρακάτω σημεία πιστεύω θα έδιναν μία ολότητα σ...Τα παρακάτω σημεία πιστεύω θα έδιναν μία ολότητα στο θέμα που συζητείται:<BR/>Α) Σε ότι αφορά την χρηματοδότηση:<BR/>• Γ΄ ΚΠΣ: Διαπιστώνεται μεγάλη καθυστέρηση στην απορρόφηση των πόρων του Γ΄ ΚΠΣ γι αυτό αποφασίσθηκε η περικοπή του συνολικού ‘’ πακέτου ‘’ώστε να αποτυπωθεί εικονικά μεγαλύτερη απορροφητικότητα. Σωστό θα ήταν να διερευνηθεί σε εθνικό επίπεδο η ‘’ ωριμότητα ‘’ έργων που αφορούν στην Εκπαίδευση και ανεξάρτητα της ‘’ επιλεξιμότητά τους ‘’ , η Κυβέρνηση να διαπραγματευτεί με πολιτικούς όρους και να αποφασίσει την ένταξη και υλοποίησή τους.<BR/>• Δ΄ ΚΠΣ: Διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Ένωση για μεγαλύτερη ενίσχυση του χώρου της Παιδείας και ιδιαίτερα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αντί ένα μεγάλο τμήμα των χρηματοδοτήσεων από τα ‘’ Υποπρογράμματα ‘’ και τους άξονες των ‘’ Ανθρώπινων Πόρων ‘’ να οδεύει στα διάφορα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης ( ΚΕΚ ) ή προς άλλες δράσεις που παράγουν αμφίβολα αποτελέσματα, ορθό θα ήταν να κατευθυνθούν στις δομές της δημόσιας Εκπαίδευσης.<BR/>• 5% του ΑΕΠ: Στη βάση ενός Εθνικού Σχεδιασμού για την Παιδεία και με δέσμευση του 5 % για την Παιδεία, καθώς και των πόρων του Δ΄ΚΠΣ – όσο χρόνο θα διαρκεί το Πρόγραμμα – μπορούν να γίνουν βήματα και τομές που θα λύσουν αρκετά προβλήματα.<BR/>Β) Επειδή το Κράτος ορισμένες φορές εμφανίζεται αδύναμο ή απρόθυμο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών, δεν σημαίνει ότι η λύση βρίσκεται στην αντίπερα όχθη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και των ιδιωτικών ενδεχομένως ΑΕΙ.<BR/>Γ) Το πλεονέκτημα κρατικών Πανεπιστημίων είναι ότι δεν απεμπολούν την εκπαίδευση που αφορά σε οικουμενικά και ανθρωπιστικά ζητήματα καθώς και σε θέματα που σχετίζονται με την πολιτιστική μας ταυτότητα. Δεν περιορίζονται μόνον στις γνώσεις που αφορούν στην αγοραία επιβίωση των σπουδαστών και αυριανών πολιτών.<BR/>Δ) Σε κάθε περίπτωση όμως σήμερα παρά ποτέ επιβάλλεται η σύνδεση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, την έρευνα και την παραγωγή.<BR/>Ε) Θεωρείται αδιανόητη η λειτουργία ενός ιδιωτικού Πανεπιστημίου ως αυτοδιοίκητου. Ποιος επιχειρηματίας παραδίδει την τύχη της επιχείρησης του σε συνεργάτες, υπαλλήλους ή πελάτες του; <BR/>ΣΤ) Η καταπολέμηση της φοιτητικής φτώχειας ( αναφέρεται στο σημείο 2 του κειμένου του Ευάγγελου Βενιζέλου ) είναι σίγουρα μία πολύ σημαντική υπόθεση ιδιαίτερα σε περιόδους που πλήττονται τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. Το μέτρο απαιτεί εξειδίκευση και ρητή δέσμευση ισχύος κάτω από σαφείς οικονομικές και κοινωνικές προϋποθέσεις. Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση γιατί ακουμπάει πρακτικά πολλές οικογένειες. Αφορά όμως και το ΠΑ.ΣΟ.Κ., που λόγω της φυσιογνωμίας του έχει ανάγκη προτάσεων και θέσεων κοινωνικού χαρακτήρα.<BR/>Εκτός των παραπάνω σημειώσεων και των οκτώ σημείων του κειμένου του Ευάγγελου Βενιζέλου στο ‘’ Πολιτικό Ημερολόγιο ‘’, νομίζω ότι πρέπει να ενσωματωθούν και οι θέσεις του Ευάγγελου Βενιζέλου που εκφράσθηκαν στη συνέντευξη του ‘’ ΕΘΝΟΥΣ ‘’ 27 – 11 – 06 στο δημοσιογράφο Βασίλη Σκουρή, οι οποίες βοηθούν στην ωρίμανση της συζήτησης για το Άρθρο 16:<BR/>• Να διερευνηθεί η δυνατότητα, το δικό μας δημόσιο Πανεπιστήμιο να δημιουργήσει επιπλέον θέσεις φοιτητών, άρα και διδασκόντων, προκειμένου να περιορισθεί στο μέτρο του δυνατού το πρόβλημα της φοιτητικής μετανάστευσης.<BR/>• Να προηγηθεί προκήρυξη ενδιαφέροντος για να διαπιστωθεί ποιοι, με ποιους όρους και με ποια διασφάλιση χρηματοδότησης σκέπτονται να ιδρύσουν μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά Πανεπιστήμια και με τι τμήματα.<BR/>Για την αναβάθμιση όμως του Ελληνικού δημόσιου Πανεπιστημίου θα πρέπει να διεξαχθεί ένας έτσι και αλλιώς ένας απροκατάληπτος διάλογος με τα ενδιαφέροντα μέρη, ώστε να διερευνηθούν τα βέλτιστα σενάρια για το μέλλον της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και πως αυτή θα είναι ικανή να ανταποκριθεί στα σύγχρονα ακαδημαϊκά, γνωστικά, οικονομικά και κοινωνικά δεδομένα.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1166523957242131772006-12-19T12:25:00.000+02:002006-12-19T12:25:00.000+02:00καλημέρα!καλημέρα!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1165932461171019102006-12-12T16:07:00.000+02:002006-12-12T16:07:00.000+02:00Gia ChrisΝομίζω ότι έχω διατυπώσει με όσο γίνεται ...Gia Chris<BR/><BR/>Νομίζω ότι έχω διατυπώσει με όσο γίνεται πιο σαφή τρόπο τη θέση μου για το 16evenizeloshttps://www.blogger.com/profile/02355971680715502842noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1165849248513053712006-12-11T17:00:00.000+02:002006-12-11T17:00:00.000+02:00Κυριε Βενιζελο θα ηθελα να μάθω τη γνώμη σας για τ...Κυριε Βενιζελο θα ηθελα να μάθω τη γνώμη σας για το p16.Την πρωτοβουλια μελών του ΠΑΣΟΚ ενάντια στην αναθεώρηση του αρθρου 16 η οποία εχει υπογραφεί ηδη απο πολλους συντρόφους και απο την πλειοψηφία των οργανώσεων τησ ΠΑΣΠ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1165404198369644482006-12-06T13:23:00.000+02:002006-12-06T13:23:00.000+02:00Οι δημοσκοπήσεις των ιστοχώρων είναι για να γίνετα...Οι δημοσκοπήσεις των ιστοχώρων είναι για να γίνεται κουβέντα και χαβαλέ. Εχουν ελάχιστη μέχρι μηδενική αξία. Εξ άλλου έιναι γνωστό πως οι "ενδιαφερόμενοι" σβήνουν συνέχεια τα cookies στον υπολογιστή τους και ψηφίζουν όσες φορές θέλουν! Δεν ισχύει το ένας χρήστης μια ψήφος... που και πάλι δεν θάταν αντιπροσωπευτικό το δείγμα.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1165266706254614232006-12-04T23:11:00.000+02:002006-12-04T23:11:00.000+02:001. Ναι 10862 63%2. Οχι 6240 36%3. Δεν γνω...1. Ναι 10862 <B>63%</B><BR/>2. Οχι 6240 36%<BR/>3. Δεν γνωρίζω 205 1%<BR/><BR/>http://www.flash.gr/vote/index.asp?voteid=149<BR/><BR/>8 <B>66,67%</B><BR/>Όχι 9 21,43%<BR/>Ίσως 4 9,52%<BR/>Δεν ξέρω/δεν απαντώ 1 2,38%<BR/><BR/>http://www.acrobase.gr/showthread.php?t=245<BR/><BR/>Επίσης, το <B>55,4%</B> συμφωνεί με τα μη κρατικά πανεπιστήμια,<BR/>εταιρεία GPO<BR/><BR/><B>37,9%</B>Metron Analysis<BR/><BR/>http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=716287Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1165266337198758932006-12-04T23:05:00.000+02:002006-12-04T23:05:00.000+02:001. Ναι 10862 63%2. Οχι 6240 36%3. Δεν γνω...1. Ναι 10862 63%<BR/>2. Οχι 6240 36%<BR/>3. Δεν γνωρίζω 205 1%<BR/><BR/>http://www.flash.gr/vote/index.asp?voteid=149<BR/><BR/>8 66,67%<BR/>Όχι 9 21,43%<BR/>Ίσως 4 9,52%<BR/>Δεν ξέρω/δεν απαντώ 1 2,38%Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1164806814985086692006-11-29T15:26:00.000+02:002006-11-29T15:26:00.000+02:00Για δεσφαΚαι τα δύο είναι αναγκαία και εφικτά. Ελπ...Για δεσφα<BR/><BR/>Και τα δύο είναι αναγκαία και εφικτά. Ελπίζω μόνο προσωπικά η γυμναστική να είναι ήπια.evenizeloshttps://www.blogger.com/profile/02355971680715502842noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1164804117708788512006-11-29T14:41:00.000+02:002006-11-29T14:41:00.000+02:00Για Χρύσανθο ΜελέκοΟι παρατηρήσεις σας είναι πολλέ...Για Χρύσανθο Μελέκο<BR/><BR/>Οι παρατηρήσεις σας είναι πολλές και πυκνές. Αρχίζω με τις πιο εύκολες. Πράγματι υπάρχουν ακραία φαινόμενα αδράνειας, επαγγελματισμού και οικογενειοκρατίας στην πολιτική ζωή. Χρειάζεται ριζική παρέμβαση ώστε να αλλάξουν οι πρακτικές και οι νοοτροπίες αυτές. Απαιτείται όμως, πριν από ο,τιδήποτε άλλο, να αντιδρά η ίδια η κοινωνία. Συμφωνώ επίσης ότι η "επιτροπολογία" δεν οδηγεί πουθενά. Είναι πρόσχημα για συνεχή επανάληψη κοινοτοπιών. Συμφωνώ επίσης ότι τα ζητήματα της κοινωνίας της πληροφορίας πρέπει να αντιμετωπίζονται όχι "επαρχιώτικα", αλλά πιο δυναμικά και πρωτοπόρα. Έχουμε τη δυνατότητα. Κρατώ τις παρατηρήσεις για τη μουσουλμανική μειονότητα. Χρειάζεται πολύ πιο ειλικρινή και διορατική αντιμετώπιση, με απόλυτο σεβασμό στα συνταγματικά της δικαιώματα. Συμφωνώ με την ανάγκη να μη γίνεται ιδεολογική ή πολύ περισσότερο ιδεοληπτική χρήση της ιστορίας στα θέματα εξωτερικής πολιτικής. Συμφωνώ, τέλος, με τις παρατηρήσεις για τη σχέση τυπικών και ουσιαστικών προσόντων.evenizeloshttps://www.blogger.com/profile/02355971680715502842noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1164802789303605582006-11-29T14:19:00.000+02:002006-11-29T14:19:00.000+02:00Gia Anonymous....(Ένας διάλογος, όπως αυτός που δι...Gia Anonymous....(Ένας διάλογος, όπως αυτός που διεξάγεται....)<BR/><BR/>Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να επαναλάβω τις θέσεις μου. Μία σύνοψη υπάρχει στη συνέντευξη μου στο Έθνος της Δευτέρας 27.11.2006. Διατυπώνω τη θέση μου κατά συνείδηση και δεν διαπραγματεύομαι τη συνείδηση μου. Ως προς την πρόταση για δημοψήφισμα, επικαλούμαι αυτά που είπε ο κ. Παπανδρέου.Είναι προφανές ότι ένα τόσο σοβαρό ζήτημα θα συζητηθεί - ελπίζω- στα συλλογικά δημοκρατικά όργανα του ΠΑΣΟΚ. Εκεί θα προσδιοριστούν οι κρίσιμες λεπτομέρειες. Τα ερωτήματα, ο χρόνος, ο συνδυασμός με τη διαδικασία αναθεώρησης του άρθρου 16 κ.ο.κ. Είναι αυτονόητο ότι το δημοψήφισμα δεν μπορεί να αφορά πράγματα κοινής αποδοχής που διακηρύσσουν όλα τα κόμματα και όλοι οι φορείς, αλλά προτάσεις πολύ πιο συγκεκριμένες επί των οποίων υπάρχει σύγκρουση η οποία πρέπει να λυθεί δημοκρατικά. Τέλος, όταν ασκούμε κριτική, καλόν είναι να το κάνουμε με το θάρρος της υπογραφής μας και όχι ανώνυμα.Το διαδίκτυο έχει την πρακτική του, που είναι σεβαστή, αλλά η Δημοκρατία έχει το δικό της ήθος που είναι αναντικατάστατο.evenizeloshttps://www.blogger.com/profile/02355971680715502842noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1164802044532648912006-11-29T14:07:00.000+02:002006-11-29T14:07:00.000+02:00Για Κώστα ΤριάντηΘυμίζω ότι προετοιμάζουμε προγραμ...Για Κώστα Τριάντη<BR/><BR/>Θυμίζω ότι προετοιμάζουμε προγραμματικόι συνέδριο σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το άρθρο 16 είναι κρίσιμο θέμα συζήτησης.evenizeloshttps://www.blogger.com/profile/02355971680715502842noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1164801959984662152006-11-29T14:05:00.000+02:002006-11-29T14:05:00.000+02:00Bn_bΠροσθέτω δύο σκέψεις: α) Η χώρα όπου γίνονται ...Bn_b<BR/><BR/>Προσθέτω δύο σκέψεις: α) Η χώρα όπου γίνονται τα περισσότερα δημοψηφίσματα δεν είναι η Ελβετία, αλλά οι ΗΠΑ. Πρόκειται πάντως για δύο χώρες που δύσκολα θα χαρακτηρίζαμε προοδευτικές.β) Επί πράγμάτων που είναι αυτονόητα (π.χ. "θέλουμε καλό και ανθρώπινο σύστημα υγείας") δεν υπάρχει αντικείμενο σύγκρισης μέσω δημοψηφίσματος.evenizeloshttps://www.blogger.com/profile/02355971680715502842noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36963065.post-1164712134432113482006-11-28T13:08:00.000+02:002006-11-28T13:08:00.000+02:00Για g. manoussakiΟύτως ή άλλως στο προγραμματικό σ...Για g. manoussaki<BR/>Ούτως ή άλλως στο προγραμματικό συνέδριο θα συζητηθούν κατ' ανάγκην όλα. Ο προσυνεδριακός διάλογος έχει ουσιαστικά ανοίξει. Γι΄αυτό διατύπωσα και εγώ τη δική μου συμβολή.evenizeloshttps://www.blogger.com/profile/02355971680715502842noreply@blogger.com